image description

Blog

A/B testen met tekstadvertenties deel 1: haal jij er het maximale uit?

22 maart 2017  -  door Chee Hong Soh
image description

Er zijn verschillende best-practices om tot een goede advertentietekst te komen. Denk aan het vermelden van belangrijke USP’s, een duidelijke call-to-action en het keyword verwerken in de advertentietekst om zo een hoge advertentierelevantie te behalen. Er wordt altijd geadviseerd om minimaal 3 tekstadvertenties per advertentiegroep te schrijven en te testen welke het beste werkt. Het.... Lees verder

Google Data Studio (BÈTA)

19 maart 2017  -  door Paul Lenssen
image description

Happy Idiots is altijd bezig om haar klanten de beste service te kunnen leveren. Zo ook met betrekking tot het rapporteren van de resultaten per klant. Uiteraard heeft iedere klant zijn of haar eigen wensen omtrent rapporteren. Zo wil de ene klant enkel de cijfers van de afgelopen periode in een dashboard kunnen inzien en.... Lees verder

Next Level Engagement Metrics deel 1 – Adjusted Bounce Rate

15 maart 2017  -  door Sander Gielen
image description

Het is één van de pijlers die veel gebruikt en besproken wordt door vrijwel iedereen die ook maar iets met een website te maken heeft: engagement. Statistieken zoals time on site, pagina’s per sessie en bounce rate bepalen voor veel partijen een groot deel van de optimalisatie én evaluatie. Maar wat is engagement nou echt?.... Lees verder

De opkomst van Bing advertising

9 maart 2017  -  door Kevin Gloudemans
image description

Happy Idiots maakt al een lange tijd gebruik van Bing advertising: de zoekmachine advertentiedienst van Microsoft. Het is letterlijk dé tegenhanger van Google AdWords en vertoont dan ook heel veel overeenkomsten met het programma van Google. Bing is een ideaal online marketingkanaal met (nog) relatief weinig concurrentie. Met 127 miljoen zoekopdrachten per maand en bijna.... Lees verder

De Happy 5 van februari

28 februari 2017  -  door Jessie de Bruin
image description

Iedere maand op het Happy Idiots blog: een blogpost met daarin de 5 opvallendste, interessantste en leukste online marketingartikelen van het moment. Allemaal met een korte inleiding, zodat je weet wat je kunt verwachten. Zo weet je zeker dat je up-to-date bent van alle online marketingontwikkelingen. De Happy 5 van februari Een selectie van de beste.... Lees verder

Microcontent, macro effect!

10 februari 2017  -  door Jessie de Bruin
image description

Contentmarketing, inbound marketing, storytelling. De hippe marketingtermen vliegen ons om de oren. Evenals alle tekstuitingen, video’s, infographics en afbeeldingen. Logisch. Zonder een gestage stroom aan content binnen het digitale landschap zal je bijvoorbeeld al niet door je klant gevonden worden. We willen allemaal laten zien dat wij dé expert zijn binnen ons vakgebied. En dus.... Lees verder

We are part of Happy Horizon