image description

Blog

Verschillende media inzetten? Gebruik het PESO-model!

21 april 2017  -  door Ilse van den Berg
image description

Een strategie bepalen voor verschillende online kanalen of media. Bepalen hoe en wat je communiceert met je doelgroep. Je kan het als bedrijf op verschillende manieren aanpakken. Bijvoorbeeld met behulp van het See-Think–Do-Care model. Een model dat we bij Happy Idiots gebruiken om de customer journey in kaart te brengen. Het See-Think-Do-Care model behandelt de.... Lees verder

Lokale SEO: hoe rank je een lokaal bedrijf?

13 april 2017  -  door Niels Emmen
image description

Nadat collega Evelien twee maanden geleden een interessante blogpost schreef over de ontwikkelingen op het gebied van lokale zoekresultaten, leek het mij interessant om eens in het rankingproces te duiken. Want als er steeds meer lokale zoekresultaten bijkomen, dan is het natuurlijk wel interessant om te weten hoe je dan goed zichtbaar wordt. In dit.... Lees verder

Aangepaste kanaalgroeperingen in Google Data Studio

3 april 2017  -  door Paul Lenssen
image description

Onlangs heeft Google bekend gemaakt dat hun rapportage-/dashboardingtool Data Studio volledig gratis zal worden aangeboden. Voor een hoop bureaus is dit een kans: met Data Studio kun je op een handige en overzichtelijke manier mooie rapportages maken. Echter, na uitvoerig testen blijkt dat er toch nog een aantal haken en ogen aan het systeem zitten..... Lees verder

Zeven handige tips & tricks voor Google Analytics

29 maart 2017  -  door Robert van den Berge
image description

Voor iedereen die gebruikmaakt van Google Analytics: zeven handige tips & tricks voor zowel de beginnende- als gevorderde gebruiker. 1.    Verbeter je display-campagnes via affiniteitscategorieën Adverteer je met beeldadvertenties op het Google Display Netwerk (GDN)? Kijk dan ook eens in Google Analytics naar Doelgroep >> Interesses >> Affiniteitscategorieën. Nieuwsgierig waar Google Analytics deze gegevens vandaan.... Lees verder

De Happy 5 van maart

28 maart 2017  -  door Jitse van der Wijst
image description

Iedere maand op het Happy Idiots blog: een blogpost met daarin de 5 opvallendste, interessantste en leukste online marketingartikelen van het moment. Allemaal met een korte inleiding, zodat je weet wat je kunt verwachten. Zo weet je zeker dat je up-to-date bent van alle online marketingontwikkelingen. De Happy 5 van maart Een selectie van de beste.... Lees verder

Next Level Engagement Metrics deel 2 – Scroll Tracking

26 maart 2017  -  door Sander Gielen
image description

In de vorige blogpost over Next Level Engagement Metrics gaven we het al aan: standaard engagement metrics zijn niet altijd even veelzeggend. Vaak is het een stuk interessanter om engagement ook via alternatieve methoden te meten. Eén van deze methoden is de inzet van Scroll Tracking. Waarschijnlijk heb je al zo’n vermoeden: via Scroll Tracking.... Lees verder

A/B testen met tekstadvertenties deel 1: haal jij er het maximale uit?

22 maart 2017  -  door Chee Hong Soh
image description

Er zijn verschillende best-practices om tot een goede advertentietekst te komen. Denk aan het vermelden van belangrijke USP’s, een duidelijke call-to-action en het keyword verwerken in de advertentietekst om zo een hoge advertentierelevantie te behalen. Er wordt altijd geadviseerd om minimaal 3 tekstadvertenties per advertentiegroep te schrijven en te testen welke het beste werkt. Het.... Lees verder

We are part of Happy Horizon