image description

Blog

Vijf copy-quotes die wél inspireren

24 mei 2017  -  door Jessie de Bruin
image description

We zijn met z’n allen dol op inspirerende quotes. De houten bordjes, emotionele tekstbordjes en woordstickers met ‘home is where the heart is’ en ‘live, laugh, love’ vinden niet voor niets gretig aftrek bij Xenos. Ik moet je eerlijk toegeven: het is niet helemaal mijn smaak. Maar omdat veel mensen er wél dol op zijn,.... Lees verder

Google Optimize review: handige tool voor kleine en simpele A/B testen?

18 mei 2017  -  door Ties van Strien
image description

Stel je bent ondernemer. Je hebt een eigen webshop en wilt natuurlijk zoveel mogelijk verkopen. Een aanpassing op het gebied van design of functionaliteit kan hierbij het verschil maken. Daarom is het enorm belangrijk dat je weet wat wel én wat juist niet werkt. Hoe tof zou het dan zijn als je dit gratis zelf.... Lees verder

Waarom komt mijn transactiedata in Google Analytics niet overeen met de werkelijkheid?

5 mei 2017  -  door Victor Ribot
image description

Natuurlijk: je wil dat je transactiedata in Google Analytics overeenkomt met de salesdata in de backend van je webshop. Marketingbeslissingen maak je immers op basis van je Google Analytics data. Helaas is het zo dat deze getallen in de praktijk nooit overeenkomen. Dit heeft verschillende redenen: Verschil ten gevolge van verwerkingstijd. Verschil ten gevolge van.... Lees verder

Contentcreatie: de infographic

26 april 2017  -  door Carmen van den Berg
image description

Het ziet er mooi en professioneel uit én het blijft ook nog eens in iemands brein hangen. Informatie die ertoe doet kun je goed samenvatten in een visual: een infographic. We leven ten slotte in een visuele wereld waarin ons oog sneller op visuele content dan op tekst valt. Heb je niet de kwaliteiten of.... Lees verder

Verschillende media inzetten? Gebruik het PESO-model!

21 april 2017  -  door Ilse van den Berg
image description

Een strategie bepalen voor verschillende online kanalen of media. Bepalen hoe en wat je communiceert met je doelgroep. Je kan het als bedrijf op verschillende manieren aanpakken. Bijvoorbeeld met behulp van het See-Think–Do-Care model. Een model dat we bij Happy Idiots gebruiken om de customer journey in kaart te brengen. Het See-Think-Do-Care model behandelt de.... Lees verder

Lokale SEO: hoe rank je een lokaal bedrijf?

13 april 2017  -  door Niels Emmen
image description

Nadat collega Evelien twee maanden geleden een interessante blogpost schreef over de ontwikkelingen op het gebied van lokale zoekresultaten, leek het mij interessant om eens in het rankingproces te duiken. Want als er steeds meer lokale zoekresultaten bijkomen, dan is het natuurlijk wel interessant om te weten hoe je dan goed zichtbaar wordt. In dit.... Lees verder

We are part of Happy Horizon