In 4 stappen naar geweldige SEO content

5 november 2018

In de dynamische wereld van online marketing is content een steeds belangrijkere factor geworden. De Google update van 27 september 2018 heeft eigenlijk de grote Core Algoritme Update van augustus eerder dit jaar versterkt. Heb je na 1 van deze 2 of allebei de updates gezien dat je organische traffic enorm is gedaald? Dan is je content volgens Google niet toereikend aan het zoekgedrag van de bezoeker. John Mueller van Google heeft een tip voor het herstellen van deze dalingen na deze updates:

 

“So, in general, the bigger updates that we do around search like this core update it’s not a matter of us looking at sites and saying “this is bad and this needs to be fixed.”

“But rather us looking at these sites and saying “well maybe this isn’t as relevant as it used to be.”

Kort samengevat:

De content van je pagina sluit volgens Google niet volledig aan bij de zoekintentie van de bezoeker. Het is hier dus zaak om de content te herzien en deze te herschrijven zodat deze perfect aansluit bij de zoekintentie van de bezoeker en de pagina waar de bezoeker op terechtkomt via jouw zoekresultaat.

De 4 stappen

In de bovenstaande 4 stappen is het mogelijk om erachter te komen welk zoekwoord relevant is voor je website, welke pagina binnen je website hiervoor geschikt is, de pagina aansluit bij de zoekintentie van de bezoeker en wat de verbeterpunten op de pagina zelf zijn.

 

4 stappen die geweldige SEO content voor iedereen toegankelijk maken. Met de onderstaande infographic kan je deze vier stappen eenvoudig doorlopen en zelf aan de slag gaan met het creëren van je eigen geweldige SEO content.

Heel veel succes!

Plaats een Reactie

We are part of Happy Horizon