Automatiseren met Bing Ads Doe je Zo!

21 augustus 2018

Goed nieuws voor wie klanten beheert voor Bing Ads uit Australië, Canada, Frankrijk, Duitsland, Het Verenigd Koninkrijk of De Verenigde Staten. Voorheen lanceerde Bing al Enhanced CPC en Maximize Clicks als automatische biedstrategie. Nu komt Bing met de twee nieuwe automatische biedstrategieën ‘Target CPA’ en ‘Maximize conversions’.

In dit blogbericht lees je over de verschillende automatische biedstrategieën, de vereisten én hoe je ze kunt instellen.

Enhanced CPC

Wat is het?

Deze biedstrategie past je biedingen automatisch aan om de kans op conversie te vergroten. Bij gebruikers waarvan de kans op conversie groot is, kan Bing de biedingen tot wel 30% verhogen. Als de kans op conversie bij bepaalde gebruikers laag is, kan Bing de biedingen tot 100% verlagen.

Enhanced CPC kan ervoor zorgen dat het aantal conversies in je campagne stijgt, dat je kosten per conversie dalen en dat je ROI verbetert.

Wat is er nodig?

Om deze biedstrategie succesvol toe te passen, is conversiontracking nodig. Door conversies in te stellen, ontvangt Bing conversiedata per zoekwoord. Op basis van deze conversiedata kan Bing biedingen aanpassen om het aantal conversies te vergroten.

Je kunt conversiontracking instellen via het tabje ‘conversion tracking’ in de linker kolom. Voordat je conversies instelt in Bing moet je eerst een UET Tag creëren in Bing Ads. Vervolgens dien je deze UET Tag op iedere pagina van je website toe te voegen.

UET tags Bing

Hoe stel je Enhanced CPC in?

Er zijn twee manieren om Enhanced CPC te activeren.

1: Campagne instellingen. Klik op de betreffende campagne en ga naar de campagne instellingen. Kies onder de instelling ‘bid strategy’ de biedstrategie ‘Enhanced CPC: Adjust my bid to get more conversions’. Een nadeel van deze manier is dat je je biedstrategie maar voor één campagne tegelijk kunt aanpassen.

2: Campagne tab. Klik op je campagne tab en selecteer de betreffende campagne. Klik vervolgens op ‘bid strategy type’ en kies voor ‘Enhanced CPC: Adjust my bid to get more conversions’. Een voordeel van deze manier is dat je meerdere campagnes kunt selecteren en van deze campagnes tegelijk de biedstrategie kunt aanpassen.

Maximize Clicks

Wat is het?

Deze biedstrategie komt goed van pas als het je doel is om voor zoveel mogelijk verkeer te zorgen. Bing zorgt er door middel van bodaanpassingen voor dat er zoveel mogelijk klikken binnen je huidige budget passen. Bing past bij deze strategie de biedingen dus niet aan om het aantal conversies te vergroten, maar om het verkeer naar de website te vergroten.

Wat is er voor nodig?

Er zijn geen speciale vereisten om gebruik te maken van deze strategie.

Hoe stel je Maximize Clicks in?

Ook deze biedstrategie kan op twee manieren ingesteld worden.

1: Campagne instellingen. Klik op de betreffende campagne en ga naar de campagne instellingen. Kies onder de instelling ‘bid strategy’ de biedstrategie ‘Maximize Clicks (automated bidding): Set my bids to get the most clicks’. Een nadeel van deze manier is dat je je biedstrategie maar voor één campagne tegelijk kunt aanpassen.

2: Campagne tab: Klik op je campagne tab en selecteer de betreffende campagne. Klik vervolgens op ‘bid strategy type’ en kies voor ‘Maximize Clicks (automated bidding): Set my bids to get the most clicks’. Een voordeel van deze manier is dat je meerdere campagnes kunt selecteren en van deze campagnes tegelijk de biedstrategie kunt aanpassen.

Let op: Maximize clicks heeft een extra optie. Als je deze biedstrategie selecteert, kun je een maximum CPC instellen. Bing kan de biedingen dan verhogen tot aan de CPC die je zelf hebt ingesteld.

Target CPA

Wat is het?

Target CPA is nieuw sinds juli 2018 en is een biedstrategie waarmee biedingen worden ingesteld om zoveel mogelijk conversies te genereren tegen de Target CPA (kosten per acquisitie) die zelf zijn ingesteld.

Wat is er voor nodig?

Voor deze biedstrategie is net als bij Enhanced CPC conversiontracking nodig. Omdat Bing biedingen aanpast aan de hand van conversiedata is het een vereiste dat er in de afgelopen 30 dagen een minimum aantal conversies van 15 moet zijn behaald. Als je niet voldoet aan deze eisen krijg je een foutmelding van Bing.

Hoe stel je Target CPA in?

Ook deze biedstrategie kan via campagne instellingen en via je campagnetab ingesteld worden.

1: Campagne instellingen. Klik op de betreffende campagne en ga naar de campagne instellingen. Kies onder de instelling ‘bid strategy’ de biedstrategie ‘Target CPA (automated bidding): Set target CPA (cost per acquisition)’. Een nadeel van deze manier is dat je je biedstrategie maar voor één campagne tegelijk kunt aanpassen.

2: Campagne tab. Klik op je campagne tab en selecteer de betreffende campagne. Klik vervolgens op ‘bid strategy type’ en kies voor ‘Target CPA (automated bidding): Set target CPA (cost per acquisition)’. Een voordeel van deze manier is dat je meerdere campagnes kunt selecteren en van deze campagnes tegelijk de biedstrategie kunt aanpassen.

Let op: Bij het instellen van deze biedstrategie moet er een Target CPA worden ingesteld. Bing vult deze in de meeste gevallen al zelf in met de huidige kosten per conversie. Ook is het mogelijk om een maximum CPC in te stellen waar Bing niet overheen mag gaan.

Als je zelf een Target CPA invult die lager of hoger is, geeft Bing een waarschuwing zoals onderstaande afbeelding.

Maximize Conversions

Wat is het?

Deze biedstrategie is ook nieuw sinds juli 2018 en is net als target CPA gericht op het genereren van zoveel mogelijk conversies. Het verschil is dat bij deze biedstrategie geen Target CPA ingesteld hoeft te worden. Bij deze biedstrategie genereert Bing zoveel mogelijk conversies binnen het ingestelde budget.

Wat is er voor nodig?

Ook voor deze biedstrategie is conversiontracking nodig. Omdat Bing biedingen aanpast aan de hand van conversiedata is het een vereiste dat er in de afgelopen 30 dagen een minimum aantal conversies van 15 moet zijn behaald. Als je niet voldoet aan deze eisen krijg je een foutmelding van Bing.

Hoe stel je Maximize Conversions in?

Ook deze biedstrategie kan via campagne instellingen en via je campagnetab ingesteld worden.

1: Campagne instellingen. Klik op de betreffende campagne en ga naar de campagne instellingen. Kies onder de instelling ‘bid strategy’ de biedstrategie ‘Maximize Conversions (automated bidding): Set my bids to get the most conversion)’. Een nadeel van deze manier is dat je je biedstrategie maar voor één campagne tegelijk kunt aanpassen.

2: Campagne tab. Klik op je campagne tab en selecteer de betreffende campagne. Klik vervolgens op ‘bid strategy type’ en kies voor ‘Maximize Conversions (automated bidding): Set my bids to get the most conversion)’. Een voordeel van deze manier is dat je meerdere campagnes kunt selecteren en van deze campagnes tegelijk de biedstrategie kunt aanpassen.

Let op: Bij het instellen van deze biedstrategie is er geen Target CPA nodig. Je krijgt bij deze strategie alleen de optie om een maximum CPC in te stellen waar Bing niet overheen mag gaan.

Heb je hulp nodig of heb je vragen over bovenstaande biedstrategieën? Neem dan gerust contact met ons op en wij helpen je verder!

Plaats een Reactie

We are part of Happy Horizon