Brace yourselves, winter is coming

20 november 2018

Deze uitspraak is vooral gerelateerd aan de welbekende serie Game of Thrones, waar er vooral gedoeld wordt op het koude weer dat gaat komen. Nu is dit geen blog waarin ik een oproep doe om je thermo-ondergoed van zolder te halen. ‘Holiday season’ staat voor de deur en dat betekent dat de consument een gevulde portemonnee heeft. Daarom is het zo belangrijk om in deze tijd ervoor te zorgen dat je top of mind bent. In dit blog geef ik je een aantal tips voor de feestdagen.

Of het nu kerst, black friday of single’s day is, shoppers over de hele wereld geven geld uit aan impuls- en grote aankopen tijdens de feestdagen. Voor organisaties is dit de perfecte tijd om te engagen met nieuwe klanten en met je reeds opgebouwde klantenbestand. Maar hoe spelen we hierop in met SEA?

Voeg een dynamic search ads-campagne toe om ervoor te zorgen dat je hele assortiment mee wordt genomen

Een dynamic search ads-campagne creëert automatisch advertenties op basis van de websitecontent.

Voeg promotie extensies toe en zorg ervoor dat alle andere extensies up-to-date zijn

Extensies zorgen voor een 10% tot 15% stijging van het doorklikpercentage. Promotie-extensies zijn cruciaal tijdens de feestdagen. Deze maken het mogelijk om promoties direct aan de advertentie toe te voegen, zonder dat dit ten koste gaat van het aantal karakters in je advertentietekst.

Gebruik countdown timers voor sales

Countdown timers in de advertentietekst zorgen voor urgentie. Door deze te gebruiken staat er dynamisch een countdown in tot de sale afgelopen is.

Gebruik data van 2017

November en december zijn maanden die binnen e-commerce zorgen voor veel extra opbrengsten. Het is belangrijk om ervoor te zorgen dat je in deze maanden niet beperkt wordt door je mediabudget! Om een dergelijke piek in te schatten kunnen we altijd even kijken wat de trend is geweest vorig jaar. Gebruik deze learnings om de campagnes van 2018 klaar te zetten!

Gebruik Google Audiences

Google heeft een aantal gedefinieerde doelgroepen die aan de hand van zoekgedrag en touchpoints worden ingericht. Bargain Hunters, Shopaholics, Christmas Online en In-Store Shoppers zijn doelgroepen die het tijdens de feestdagen goed doen. Door deze aan de campagnes toe te voegen worden de advertenties aan een nieuw, relevant publiek getoond.

Voeg locatie extensies toe en meet winkelbezoeken

De afgelopen jaren is het aantal “near me” zoekopdrachten enorm gestegen in Nederland. Daarom is het toevoegen van een locatie extensie en het meten van winkelbezoeken steeds belangrijker. Via Google Ads kunnen we zien wanneer iemand de routebeschrijving naar de winkel heeft geactiveerd en wanneer een gebruiker een winkelbezoek heeft gedaan. Dit zorgt ervoor dat wij ook het offline effect van advertenties goed in kaart kunnen brengen.

Combineer dit met Google Local Inventory Ads

Deze advertenties geven informatie over producten en jouw winkel weer binnen het Google netwerk. Wanneer gebruikers op deze advertentie klikken, komen ze op een door Google gehoste pagina voor jouw winkel. Op deze winkelpagina kunnen gebruikers de winkelvoorraad bekijken, de openingstijden van de winkel controleren en een routebeschrijving opzoeken.

Door deze online SEA tips ben jij weer helemaal klaar voor “holiday season” en kun jij je thermo-ondergoed lekker op zolder laten liggen.

Plaats een Reactie

We are part of Happy Horizon