Bye Google AdWords, hi Google Ads!

25 juli 2018

Help, AdWords heeft een andere naam! Hoe kan dit? In dit blog vertel ik je alles over de nieuwe merken die Google onlangs geïntroduceerd heeft.

18 jaar geleden werd Google AdWords geïntroduceerd met één simpel doel: “Het toegankelijk maken van online voor bedrijven.” Er is een hoop veranderd sinds toen. Mobiel is nu een groot gedeelte van het dagelijks leven. Mensen bewegen zich van het zoeken naar een product, het bekijken van een video tot het spelen van computerspellen. Het resultaat hiervan is dat marketeers steeds meer kansen hebben om via verschillende kanalen klanten te werven. De kansen zijn nog nooit zo groot geweest, maar daardoor ook nog nooit zo complex. Hierdoor heeft Google ervoor gekozen om de merknamen simpeler te maken. Google Ads, Google Marketing Platform en Google Ad Manager. Deze nieuwe merken helpen adverteerders en publishers van elke grootte om de juiste oplossing voor haar onderneming uit te kiezen.

Google AdWords wordt Google Ads

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Het nieuwe merk Google Ads biedt het volledige spectrum van advertentiemogelijkheden aan. Op Google.com en de verschillende partnersites en -apps worden marketeers verbonden met miljarden mensen die antwoorden proberen te vinden op search, video’s aan het bekijken zijn op YouTube, plaatsen ontdekken op Google Maps en apps downloaden via Google Play.

NIEUW!

Binnen Google Ads introduceert Google een nieuw campagnetype speciaal voor kleine organisaties. Dit maakt het voor kleine organisaties eenvoudiger om online te adverteren. De nieuwe machine learning technologie zorgt ervoor dat kleine bedrijven weinig arbeid hoeven te verrichten om op een professionele manier het advertentiekanaal in te richten. Deze nieuwe oplossing heet ‘Smart Campaigns’.

Later dit jaar introduceert Google de image picker. De image picker stelt je instaat om uit drie voorgestelde afbeeldingen te kiezen óf je eigen afbeeldingen te uploaden en zo snel display advertenties op te maken.

Doubleclick en Analytics 360 naar Google Marketing Platform

Google heeft vanuit marketeers veel feedback gekregen over de voordelen van het gebruik van Analytics technologie in combinatie met advertentiekanalen. Daardoor hebben ze ervoor gekozen om de DoubleClick advertentieproducten samen te voegen met Google Analytics 360 Suite > Google Marketing Platform.

Google Marketing Platform helpt marketeers bij het behalen van de doelstellingen door het bouwen van bestaande integraties tussen Google Analytics 360 Suite en DoubleClick Digital Marketing. Het platform helpt marketeers bij het plannen, kopen, meten en optimaliseren van digitale media en de klantervaring.

Google Ad Manager

De manier waarop publishers content monitoren is veranderd. Tegenwoordig zijn er veel verschillende platformen en schermen nodig om een onderneming goed te kunnen monitoren. Dit is door Google Ad Manager verleden tijd. Google Ad Manager combineert DoubleClick for Publishers en DoubleClick Ad Exchange in één omgeving onder de naam Google Ad Manager.

Communicatie vereenvoudigen

Zoals eerder aangegeven is er in de afgelopen 18 jaar veel veranderd in het advertisinglandschap. Google speelt hier middels deze nieuwe simpele merken op in. De komende maanden gaat Google deze nieuwe merken uitrollen en zullen we de eerste wijzigingen binnen de accounts gaan zien. Waar het in het begin nog even schakelen zal zijn voor de mensen die gewend zijn aan de huidige merken, zal het volgens Google in de toekomst makkelijker communiceren worden.

Plaats een Reactie

We are part of Happy Horizon