De Happy 5 van augustus

31 augustus 2014

Iedere maand op het Happy Idiots blog: een blogpost met daarin de 5 opvallendste, interessantste en leukste online marketing artikelen van het moment. Allemaal met een korte inleiding, zodat je weet wat je kunt verwachten. Zo weet je zeker dat je up-to-date bent van alle online marketing ontwikkelingen.

De Happy 5 van augustus

Ook deze maand weer een selectie van 5 online marketing blogposts. Met deze maand onder andere de onderwerpen copywriting, Facebook en Google Adwords.

1d

1. Hoe werkwoorden van perceptie je lezer verleiden

In deze blogpost van Hendrik Westerhuis gaat het over het gebruik van perceptiewoorden.Deze woorden, die Amerikanen veel gebruiken, zouden wij ook vaker moeten gebruiken. Aan de hand van verschillende voorbeelden wordt getoond hoe een statische tekst verandert in een tekst die als het ware ‘leeft’.

2d

2. Infographic: het perfecte Facebook bericht

Net als vorige maand, ook nu een blogpost over Facebook. Deze keer niet over advertentiemogelijkheden, maar over hoe een perfecte Facebook update er uit ziet. Bericht op Emerce, Infographic van TrackMaven.

3. Close Variant matching for all exact and phrase keywords3d

Nieuwsbericht van Google zelf, met groot nieuws voor Adwords marketeers. Vanaf nu hoef je nooit meer enorme lijsten te maken waar je bijvoorbeeld foutief gespelde woorden in opneemt. ‘Close variant keywords’ worden vanaf eind september namelijk automatisch al gematcht met de keywords die je zelf instelt.

4. Hyperlapse from Instagram4d

Nieuws: Instagram komt met een nieuwe app, ‘Hyperlapse from Instagram’. Deze app biedt de mogelijkheid om een timelapse video te maken zonder dat je daarvoor een dure camera hoeft aan te schaffen. (Momenteel nog alleen op iOS apparaten beschikbaar.)

Naamloos

5. We deindexed an entire site, for science!
Een blogpost op Moz.com van Cyrus Shepard. Naar aanleiding van een blogpost op Search Engine Land, haalde hij een volledige website uit Google’s zoekresultaten (via Webmaster Tools). Het doel: erachter komen of Google Analytics echt zoveel organisch verkeer als direct verkeer aanmerkt, en hoe lang het duurt om weer vindbaar te zijn.

Bonus: blogpost over het pitchen van business ideeën

Deze blogpost gaat niet over online marketing, maar over startups. David Cancel vertelt zijn nummer één tip voor het pitchen van een product, idee of business. Het lezen waard voor iedereen die wel eens goede ideeën heeft!

Plaats een Reactie

We are part of Happy Horizon