De happy 5 van december

2 januari 2015

Iedere maand op het Happy Idiots blog: een blogpost met daarin de 5 opvallendste, interessantste en leukste online marketing artikelen van het moment. Allemaal met een korte inleiding, zodat je weet wat je kunt verwachten. Zo weet je zeker dat je up-to-date bent van alle online marketing ontwikkelingen.

Untitled design-december

De Happy 5 van december

Een selectie van de beste online marketing blogposts van de afgelopen maand, en tegelijkertijd een blik op de toekomst. Want met twee blogposts die vooruitkijken naar 2015, en één blogpost die zelfs op de verre toekomst inzoomt is ‘vooruitkijken’ echt het thema van deze Happy 5.

1d

1. Online display advertising: 5 veelgestelde vragen en antwoorden

Hoe past online display advertising binnen een omnichannel-strategie? En hoe hangt dit samen met automated trading, waarbij data gekoppeld is aan campagnes? Op Frankwatching verscheen dit artikel van Daan Segers. Een must read voor iedereen die meer wil weten over display advertising!

2d

2. Landing Page Copywriting Mistakes That Leave Your Visitors Confused and Frustrated

Jen Havice schreef deze vlotte Engelse blogpost voor Search Engine Journal, over drie veelgemaakte fouten op landingspages, de oplossing en een heldere uitleg hoe je deze oplossing kunt implementeren.

3. Measure more: improving Estimated Total Conversions with store visit insights 

Een interessant artikel van Google’s officiële blog, zeker met het oog op de feestdagen. De titel zegt het namelijk al, deze blogpost gaat over het meten en schatten van ‘offline’ sales/ winkelbezoeken waar AdWords aan bijgedragen heeft.

4. Beste Nederlandse app: Swipe & Shop
4d

Niek Leermakers schrijft een blogpost over de veelbesproken ‘Swipe & Shop’ app: nu al gebombardeerd als de ‘Tinder’ onder de shopaholics en volgens ons een interessante ontwikkeling. Reden genoeg dus om er iets over in de Happy 5 te plaatsen!

Naamloos

5. Facebook steeds grotere concurrent voor zoekmachines

Als marketeer wordt het steeds belangrijker om je werk ook buiten de zoekmachines om goed vindbaar te maken. Consumenten wenden zich bijvoorbeeld steeds vaker tot Facebook om informatie te vinden. Een interessant bericht van Erwin Boogert op Emerce!

Plaats een Reactie

We are part of Happy Horizon