De Happy 5 van maart

28 maart 2017

Iedere maand op het Happy Idiots blog: een blogpost met daarin de 5 opvallendste, interessantste en leukste online marketingartikelen van het moment. Allemaal met een korte inleiding, zodat je weet wat je kunt verwachten. Zo weet je zeker dat je up-to-date bent van alle online marketingontwikkelingen.

De Happy 5 van maart

Een selectie van de beste online marketingblogposts en het belangrijkste nieuws van afgelopen maand. Met aandacht voor interessante ontwikkelingen op het gebied van onder andere SEA, SEOaffiliate marketing en display marketing.

 happy 5 maart 2017

 

11. Wat kost een contentmarketingcampagne?

Simpele vraag. Het antwoord iets complexer. Verwacht dan ook geen exact budget, maar na het lezen van dit artikel heb je mooi een aantal handvatten om tot een prijs te komen (of op zijn minst uit te leggen hoe je die prijs samenstelt). Altijd handig.

2. How to scale Facebook ads with automation2

Facebook is voor online marketeers een onmisbaar advertentieplatform. Echter, de constante introductie van nieuwe mogelijkheden maakt het beheren en optimaliseren er niet eenvoudiger op. Daar werd iets op bedacht: Facebook Ads Automated Rules. En daar wil jij natuurlijk alles over weten.


3

3. Google Analytics denkt in gebruikers met nieuwe update ‘Users Everywhere’

Iedereen is uniek. En zo willen we ook behandeld worden. De individu staat dan ook steeds meer centraal. Met de ‘Users Everywhere-update’ geeft ook Google aan meer vanuit de individu te gaan denken. Wat mogen we hiervan verwachten?

4. DMOZ gaat offline. Einde van een SEO-tijdperk?
4

Op 17 maart – 3 dagen later dan gepland – ging DMOZ na 19 jaren ‘op zwart’. Voor wie de begindagen van Google heeft meegemaakt is dat toch het einde van een SEO-tijdperk. Velen zullen DMOZ echter (niet) meer kennen. Wil je er toch wat over lezen? Dan kan dat hier.

 

5

5. Google to further dilute exact match in AdWords; will ignore word order & function words

AdWords-specialisten opgelet: nog niet zo lang geleden kondigde Google aan de manier van keyword matching in AdWords te gaan verbreden. Wat betekent dat voor jouw advertenties?

Plaats een Reactie

We are part of Happy Horizon