De Happy 5 van mei

31 mei 2017

Iedere maand op het Happy Idiots blog: een blogpost met daarin de 5 opvallendste, interessantste en leukste online marketingartikelen van het moment. Allemaal met een korte inleiding, zodat je weet wat je kunt verwachten. Zo weet je zeker dat je up-to-date bent van alle online marketingontwikkelingen.

De Happy 5 van mei

Een selectie van de beste online marketingblogposts en het belangrijkste nieuws van afgelopen maand. Met aandacht voor interessante ontwikkelingen op het gebied van onder andere SEA, SEOaffiliate marketing en display marketing.

maand-update mei 2017

11. Zo bepaal je de Lifetime Value van je publiek in Google Analytics 

Vorige maand heeft Google Analytics nieuwe dimensies en rapporten toegevoegd: de Lifetime Value. Deze nieuwe rapporten laten zien wat bijvoorbeeld de gemiddelde opbrengst per gebruiker is in de acquisitieperiode. In dit artikel lees je hoe je deze rapporten kunt toepassen.

2. Google advertisers can now see historical Quality Score data in AdWords2

Google AdWords introduceert interessante wijzigingen in de kwaliteitsscore-rapportages die marketeers veel nieuwe inzichten kunnen bieden. In dit artikel lees je daarom alles wat je moeten weten over dit nieuwe menu met kwaliteitsscore-statistieken. 
3

3. De 10 belangrijkste learnings van Nu.nl over mobile native advertising

Advertenties die qua vorm en inhoud aansluiten op de redactionele content van een nieuwswebsite: we houden ons er steeds meer mee bezig. Waarom dat zo belangrijk is? Hoe we dat het beste aan kunnen vliegen? Je leest het in dit artikel!

4. Content creëren? 5 valkuilen om te omzeilen bij je strategie 4

Contentcreatie. Het klinkt zo makkelijk. Dat is het echter niet altijd. Denk alleen al aan de vele uren die je erin moet steken. Hoe neem je de belemmeringen bij contentcreatie weg? In dit artikel vijf valkuilen en hoe je ze voorkomt of oplost.

5

5. Het is tijd voor biologische marketing

Marketing anno 2017. We noemen het gepersonaliseerd. En relevant. Maar soms is het gewoonweg opdringerig. Eng zelfs. Moet je als marketeer alle technologie die je tot je beschikking hebt inzetten? Simpelweg omdat het kan? Of wordt het misschien tijd voor ‘biologische marketing’? Een artikel dat je aan het denken zet!

Plaats een Reactie

We are part of Happy Horizon