De Happy 5 van november

27 november 2014

Iedere maand op het Happy Idiots blog: een blogpost met daarin de 5 opvallendste, interessantste en leukste online marketing artikelen van het moment. Allemaal met een korte inleiding, zodat je weet wat je kunt verwachten. Zo weet je zeker dat je up-to-date bent van alle online marketing ontwikkelingen.

De Happy 5 van november

Een selectie van de beste online marketing blogposts van de afgelopen maand, en tegelijkertijd een blik op de toekomst. Want met twee blogposts die vooruitkijken naar 2015, en één blogpost die zelfs op de verre toekomst inzoomt is ‘vooruitkijken’ echt het thema van deze Happy 5.

1d

1.Top 10 webdesigntrends voor 2015

Op Frankwatching verscheen dit artikel van Désirée Battjes en Johan Post. Zij beschrijven in de blogpost 10 trends in webdesign die in 2015 (verder) opkomen. Een helder artikel met vele voorbeelden en een vlotte tone of voice, waardoor het lekker wegleest.

2d

2. Technologie die straks in je lichaam zit

Wearable technology is een hot topic. Dominique Dewitte bespreekt op DutchCowboys 9 voorbeelden van dit soort technologie. Lees over elektronische id-implantaten en slimme tatoeages. Deze blogpost is een soort science fiction film… maar dan echt!

3. 10 trends voor online en digitaal in 20153d (en verder)

Nog een lijstje: 10 trends voor digitale en online marketing in 2015, opgesteld en beschreven door Mark de Bruin. In zijn artikel op MarketingFacts gaat hij in op termen zoals branded content, human advertising en… transparantie. Om het goede voorbeeld te geven, heeft hij zijn (inspiratie)bronnen netjes toegevoegd onder zijn blogpost.

4. Waarom content belachelijk eerlijk moet zijn4d

Al enkele keren schreven we in de ‘Happy 5’ over content marketing en verwezen we naar relevante artikelen. Ook dit artikel, van Berith Behrens op Emerce, is het vermelden waard. Over het belang van eerlijkheid bij marketing, reclame en zakendoen in het algemeen. Om te besluiten met 6 argumenten voor ‘insane honesty in content marketing‘.

Naamloos

5. Waarom het Bol.com partner programma zo goed in elkaar zit

Een artikel van Jochem Vroom op Performance.nl, waarin Vroom zich lovend uitlaat over het affiliate partner programma van Bol.com. Vol met voorbeelden van hoe een goed partner programma eruit ziet. De slimme marketeer leest dit goed door en kijkt wat er op zijn eigen programma kan worden toegepast.

Plaats een Reactie

We are part of Happy Horizon