De Happy 5 van november

30 november 2015

Iedere maand op het Happy Idiots blog: een blogpost met daarin de 5 opvallendste, interessantste en leukste online marketing artikelen van het moment. Allemaal met een korte inleiding, zodat je weet wat je kunt verwachten. Zo weet je zeker dat je up-to-date bent van alle online marketing ontwikkelingen.

happy-5-square-novDe Happy 5 van november

Een selectie van de beste online marketing blogposts en het belangrijkste nieuws van afgelopen maand. Met aandacht voor interessante ontwikkelingen op het gebied van onder andere SEA, SEOaffiliate marketing en display marketing.

Happy 5 van Happy Idiots

1. Onderzoek toont grootste irritaties bij internetadvertenties

Op 17 november publiceerde IAB Nederland – de brancheorganisatie voor digital advertising en de interactieve marketingindustrie – een interessant onderzoeksrapport. In dit artikel lees je de redenen waarom een consument zich ergert aan internetadvertenties en waarom deze steeds vaker een beroep doet op de zogenaamde “Adblockers”.

2. Google geeft de volledige versie van haar 2dSearch Quality Rating richtlijnen vrij

SEO specialisten opgelet! Lees hier waarom Google er in 2015 voor kiest om het gehele Search Quality Rating document openbaar te maken, in plaats van de gebruikelijke verkorte versie!

Happy 53. Is concentration setting your affiliate programme up for trouble down the road?

Waarom op zoek gaan naar nieuwe klanten als je huidige klanten goed presteren? In deze blogpost lees je waarom diversiteit in je affiliatienetwerk juist zo belangrijk is!
Happy Idiots happy 5

4. Data-driven marketing: hoe staat Nederland ervoor?

Weinig Nederlandse bedrijven beschikken over een compleet klantbeeld. Hierdoor is individuele klantbenadering dan ook nog nét een brug te ver. Lees hier waarom data driven een-op-eenmarketing juist prioriteit zou moeten krijgen!

Online marketing bureau

5. Google’s koopknop in Youtube wereldwijd uitgerold

Een nieuwe ontwikkeling op het gebied van online advertising: Shopping advertenties in Youtube video’s. Dankzij de “koopknop” die Google beschikbaar heeft gesteld voor alle AdWords-gebruikers, krijgt de consument nu ook de mogelijkheid om het product direct aan te schaffen. Lees er hier meer over!

Plaats een Reactie

We are part of Happy Horizon