De Happy 5 van oktober

30 oktober 2014

Iedere maand op het Happy Idiots blog: een blogpost met daarin de 5 opvallendste, interessantste en leukste online marketing artikelen van het moment. Allemaal met een korte inleiding, zodat je weet wat je kunt verwachten. Zo weet je zeker dat je up-to-date bent van alle online marketing ontwikkelingen.

De Happy 5 van oktober

Van backlinking en adverteren tot conversie optimalisatie en affiliates! We hebben weer een mooie verzameling gemaakt van 5 onlline marketingblogs uit de maand oktober.

1d

1.THE backlinking strategy that works – 2014 and beyond edition

In deze blogpost blikt Pat Fynn terug op zijn zeer succesvolle blog – geschreven in 2010 – over backlinking strategieën. Hij vertelt wat er is veranderd de afgelopen vier jaar, maar zet ook uiteen welke successen van toen nog steeds gelden op het gebied van backlinking.
2d

2. De geschiedenis van advertenties op Facebook

Tegenwoordig biedt bijna elk social media platform bedrijven de kans om hun doelgroep te bereiken door middel  van adverteren. Mashable heeft daarom een interessante infographic gemaakt over de veranderingen die hebben plaatsgevonden de afgelopen jaren met betrekking tot het adverteren op social media. Van het begin van Facebook pages tot aan winstgevende tweets, het staat er allemaal in.

3. Fonts & Co3dnversion Optimization: Everything you Need To Know 

Aan fonts en typografie wordt vaak niet meteen gedacht als het gaat om conversie optimalisatie. In dit blog – geschreven door Jeremy Smith – wordt er daarom juist wel aandacht besteed aan de impact die een kleine verandering in font of typografie kan hebben op je site en de optimalisatie hiervan.

4. New research shows how digital connects shoppers to local stores4d

Tegenwoordig zien sommigen de rol van lokale winkels als overbodig door de komst van de digitale media en daarmee het online winkelen. In deze blogpost op Thinkwithgoogle.com wordt echter het tegendeel bewezen. Er wordt duidelijk gemaakt dat de relatie tussen online winkelen en in-store shopping alleen maar genuanceerder is geworden en juist vele mogelijkheden voor de consument biedt.

Naamloos

5. Affiliate channel in good health as advertisers reveal huge outlay

Een beknopte, maar interessante conclusie van het PerformanceIN European Advertiser Landscape report over uitgaven van adverteerders aan affiliates. Simon Holland laat in deze blogpost zien dat adverteerders flink wat meer geld uitgeven aan affiliates dan men in eerste instantie denkt. Ook gaat hij in op wat de gevolgen hiervan zijn.

Bonus: foto van de cursus copywriting die het SEO team vorige week had. Een leerzame cursus, gegeven door Roy Ishak. Lees meer over hem op www.royishak.nl

Cursus content creatie2

Plaats een Reactie

We are part of Happy Horizon