De Happy 5 van oktober

27 oktober 2016

Iedere maand op het Happy Idiots blog: een blogpost met daarin de 5 opvallendste, interessantste en leukste online marketingartikelen van het moment. Allemaal met een korte inleiding, zodat je weet wat je kunt verwachten. Zo weet je zeker dat je up-to-date bent van alle online marketingontwikkelingen.

happy 5 oktober

De Happy 5 van oktober

Een selectie van de beste online marketingblogposts en het belangrijkste nieuws van afgelopen maand. Met aandacht voor interessante ontwikkelingen op het gebied van onder andere SEA, SEOaffiliate marketing en display marketing.

11. Hoge of lage need for cognition? Zo werkt het keuzeproces van je bezoeker

Jouw bezoeker moet tal van keuzes maken voordat hij of zij een beslissing maakt. Wil jij weten hoe je hier op in kunt spelen, dan is verstandig om je te verdiepen in het keuzegedrag van jouw bezoekers. Alles over de ‘need for cognition’ lees je hier.

2. What Google’s experimental content podium means for SEO2

Het is niet de eerste keer dat Google een poging doet om een eigen succesvol sociaal netwerk te ontwikkelen. Het nieuwe contentplatform genaamd ‘Posts with Google’ wordt momenteel grondig getest. Hoe werkt het, wie kan het gebruiken en wat kan het platform betekenen voor SEO? Dat lees je hier.

3

3. ‘Binnen twee jaar eerste grote stappen in programmatic-tv’

Het is dé ontwikkeling waar veel marketeers op wachten: het geautomatiseerd en op specifieke doelgroepen inkopen van televisiereclames. Campagnes op tv en online kanalen gecombineerd, daar worden marketeers natuurlijk enthousiast van. Wat gaat de eerste stap richting programmatic-tv worden? In dit artikel wordt er een voorspelling gedaan.

4. Help! Een 404-foutmelding op mijn website… wat nu? [how to]
4

Wanneer jouw bezoekers een 404-melding te zien krijgen is de kans groot dat ze een kijkje gaan nemen bij de concurrent. Dag bezoeker, dag vertrouwen en dag conversie. Meer over het belang van een 404-pagina én waar deze aan moet voldoen lees je in deze blogpost.

5

5. Click-to-message ads bring a new and easy way to talk to customers

Via een advertentie snel even een berichtje sturen naar een bedrijf om meer informatie op te vragen over een dienst of product: veel consumenten zien daar wel wat in. Met haar nieuwe tool ‘click-to-message’ speelt Google hier goed op in. Adverteerders van diverse bedrijven zagen hun conversieratio al stijgen. Benieuwd? Lees er hier meer over.

Plaats een Reactie

  • Gustavo Woltmann

    Stuk voor stuk leuke artikelen 🙂

We are part of Happy Horizon