De Happy 5 van september

30 september 2014

Iedere maand op het Happy Idiots blog: een blogpost met daarin de 5 opvallendste, interessantste en leukste online marketing artikelen van het moment. Allemaal met een korte inleiding, zodat je weet wat je kunt verwachten. Zo weet je zeker dat je up-to-date bent van alle online marketing ontwikkelingen.

De Happy 5 van september

Onze maandelijkse selectie van 5 online marketing blogposts. Met deze maand onder andere aandacht voor de onderwerpen SEO, Twitter en cookies.

1d

1. Benchmarkrapporten in Google Analytics zijn terug

In deze blogpost van Danny de Vries op Emerce wordt aandacht besteed aan de herintrede van de benchmarkrapporten in Google Analytics. ‘Wat kunnen we ermee?’, ‘hoe werkt het?’ en ‘wat is de toegevoegde waarde?’ zijn vragen waarop hij antwoord geeft.

2. De belangrijkste SEO veranderingen in 2014

2d

Naar aanleiding van het gepubliceerde rapport van Search Metrics over de SEO ranking factors van 2014, schreef Lisa Johann op Marketingfacts een artikel met daarin de belangrijkste veranderingen op het gebied van SEO. Neem vooral ook de reacties op het artikel door, hier zijn namelijk nog een paar slimme aanvullingen op het artikel te vinden.

3. Infographic: Data never sleeps 2.03d

De hoeveelheid data die tegenwoordig online wordt gecreëerd is ongekend. In dit artikel een infographic waarmee deze grote hoeveelheid data op een overzichtelijke manier op een rijtje wordt gezet. De infographic is gemaakt door Domo.com. Interessante kost voor iedereen die zich wel eens afvraagt hoeveel er eigenlijk getweet, geshared en gepost wordt op het internet!

4. Twitter CFO says a Facebookstyle filtered feed is coming, whether you like it or not4d

Berichten gefilterd op populariteit en hoogste betaling zijn tegenwoordig niet alleen meer voor Facebook weggelegd. In deze blogpost door Mathew Ingram wordt ingegaan op de speculaties die de ronde doen over de Facebook-achtige veranderingen die Twitter zou gaan invoeren.

Naamloos

5. Enge cookies achtervolgen u met een reden op internet

Een vraag die vaak wordt gesteld: ‘Waarom worden we door bedrijven vaak ongevraagd gevolgd op het internet?’ In deze blogpost op Emerce gaat Jan Driessen dieper in op deze vraag. Zo kijkt hij naar wat deze bedrijven allemaal van ons willen weten en wat er met deze informatie wordt gedaan. Ook laat hij zien wat het gevolg kan zijn als er strengere maatregelen komen tegen deze ”enge cookies”.

Plaats een Reactie

We are part of Happy Horizon