zoeken
+31(0) 40 304 0070bel ons
Contactmail ons
menu

Een aantal veelgestelde vragen die onze consultants krijgen

Online Marketing Consultant Miranda somt haar meest gehoorde vragen van webshop eigenaren voor je op.

Terug naar alle blogberichten
Daag ons uit!
  1. Home
  2. Blog
  3. Een aantal veelgestelde vragen die onze consultants krijgen

Om een goede online marketingstrategie in te zetten zul je altijd bezig moeten zijn met meer dan alleen die omzetgroei en verder moeten denken dan alleen je (hoofd)doelstelling, of een omzet gerelateerde KPI. De (sub)doelstellingen eromheen zijn net zo belangrijk om die hoofdstelling uiteindelijk te bereiken. Die omzetgroei is belangrijk en die komt vanzelf, mits je de kanalen goed met elkaar afstemt en de customer journey goed inzet. Wij kijken een stap verder dan op kanaalniveau; in de data kijk je naar afhaakmomenten en het gedrag van de lead op bepaalde momenten van de week. Zo zorgen we voor de optimale campagne.

Daarnaast is het hebben van een goede website conform de richtlijnen van Google belangrijk. Je kunt wel een gigantisch budget inzetten om traffic te genereren. Maar als je website niet sterk in elkaar steekt, haakt jouw potentiële klant alsnog af. CRO is dé oplossing om knelpunten van je website te optimaliseren. 

Zo zijn er, waar dan ook in je campagne of website, altijd verbeter – en optimalisatiepunten waar we samen naar op zoek gaan. Obstakels zijn kansen. En kansen die moet je pakken. We nemen je mee in kansen die we vaak tegenkomen. Lees verder.

Mijn conversiepercentage gaat niet meer omhoog en het budget is bijna op. Wat kan ik nog doen?

Natuurlijk zijn hier veel antwoorden op te geven, maar een snelle manier is de inzet van (gepersonaliseerde) content, middels bijvoorbeeld pop-ups en notifications. Hiervoor is de tool Segmenteer zeer geschikt. Op het juiste moment toon je een opvallende en triggerende pop-up banner aan je bezoeker. Staat je bijna klant op het punt het winkelmandje te verlaten? Met Segmenteer toon je een pop-up met een uitnodigende kortingscode waardoor je de kans op conversie verhoogt.

Hoe kan ik meer nieuwe leads bereiken?

Dit kan op diverse manieren, waaronder online leadgeneratie. Breid je e-mail adressenbestand uit en zet deze verzamelde data in op verschillende kanalen. Leadgeneratie gaat verder dan Social of Google Ads. Het is uiteindelijk een omnichannel strategie die jouw merkervaring meeneemt.

Hoe belangrijk is content voor mijn website?

Content (creatie) wordt vaak onderschat. Al is het net zo belangrijk voor je website als de techniek en de autoriteit. Content is namelijk de derde SEO-pijler, naast techniek en autoriteit. Als je goede en unieke content maakt en blijft maken, dan ga je dat uiteindelijk terug zien in de SERP.

We zien ook dat onze klanten die actief bezig zijn met het vernieuwen van de content, over het algemeen de hardste groei doormaken. Logisch ook, want je wilt vernieuwend zijn en blijven. En niet onbelangrijk; Google ziet dat als een meerwaarde van een website.

Ik heb een branding video, maar ik vind de omzet tegenvallen. Wat kan ik doen?

Een branding video is goed, maar daarmee richt jij je vooral op het generen van bereik. Wil je meer omzet vanuit video gaan genereren? Dan zal over het algemeen het advies zijn meer te gaan uitbreiden met diverse video’s. Video’s waarmee jij elke stap in je customer journey gaat tackelen. Hierbij gebruik je ook de verschillende en eventueel gepersonaliseerde kanalen. Zo vergroot je de kans op conversie.

Ik wil iets met marketplaces doen. Heeft dit voor mij meerwaarde?

Marketplaces kunnen zeker interessant zijn als afzetkanaal om meer naamsbekendheid en omzet te genereren. Maar let op de kosten en marges die hierbij komen kijken. Je kunt die ene euro tenslotte maar één keer uitgeven. En soms is het beter om die ene euro eerst aan de basis uit te geven, zodat dat goed staat. Haastige spoed is zelden goed. Die vlag gaat zeker op voor branding en alles wat erbij komt kijken.

Mijn zoekfunctie werkt niet naar behoren, wat kan ik hieraan verbeteren?

Wij zien dat de zoekfunctie niet optimaal benut wordt, met als gevolg afhakend verkeer vanuit de zoekfunctie. We gebruiken de tool Sooqr, die de gebruiksvriendelijkheid aanzienlijk verbeterd en conversie verhogend werkt. Hiermee hebben we voor diverse klanten snel een positief resultaat (+10%-50% conversiepercentage verhoging) geboekt.

Moet ik per se veel geld hebben om succes te zijn in online marketing?

Nee, dit is zeker niet het geval. Er zijn genoeg voorbeelden bekend van succesvolle organisaties die klein zijn gestart en slimme investeringen hebben gedaan. Online Marketing hangt samen met inzet. De kennis van een bureau in combinatie met in- house kennis, is de best combinatie.

Wat kunnen we doen om in het najaar op te gaan vallen?

Ga niet mee met de flow, maar bedenk je eigen strategie. Bedenkt een unieke actie, start eerder met Black Friday of een eigen VIP dag bijvoorbeeld. In elk geval: denk out of the box. In al het online geweld zal je niet de enige webshop zijn die de slag wil winnen. Durf risico’s te nemen en dingen uit te proberen.

Happy nog vragen?

Er zijn natuurlijk nog heel veel vragen te bedenken die dagelijks spelen bij een eigenaar van een webshop. We hebben een paar voorkomende voor je opgesomd. Mocht je nou hulp nodig hebben bij het optimaliseren van jouw webshop? Neem dan contact op via onderstaand formulier. Dan gaan we kijken hoe we van jouw webshop een e-commerce topper kunnen maken.

Verzenden

Blog

Relevant blog posts

Verlaag je bounce ratio bij nieuwe leads door pre-validatie

15 juli 2021

Daag jij ons uit voor je volgende project?

Daag ons nu uit!

Op de hoogte blijven van het laatste online nieuws?

Schrijf je in voor de nieuwsbrief

Druk op ENTER om te zoeken of ESC om de zoek overlay te sluiten.