Een kijkje in de keuken van… Shop2Market!

15 augustus 2014

Als groeiend bedrijf zijn relaties met partners, relaties en klanten van levensbelang. Voor een optimale samenwerking is het belangrijk om je te verdiepen in die partners. Daarom wil Happy Idiots graag meer weten over de markt waarin deze relatie opereert en wat hun visie op de toekomst is van het bedrijf. Een leuke en leerzame manier om elkaar beter te leren kennen!

In deze blogpost meer over samenwerkingspartner Shop2Market. Shop2Market biedt Happy Idiots en haar klanten software die inzicht geeft in de waarde van de online marketing kanalen. De onderscheidende factor van Shop2Market zit ‘m in het feit dat er geen sales aan kanalen worden toegekend op basis van ‘last cookie’, maar dat de échte bijdrage van ieder afzonderlijk kanaal beoordeeld wordt. Er zijn namelijk gemiddeld 3 à 4 kanalen betrokken bij één sale en het laatste kanaal is niet altijd het meest belangrijke kanaal. Daarnaast biedt shop2market de mogelijkheid om transacties automatisch te keuren en automatisch productfeeds te genereren.

We spraken met Matthijs Jorissen, CTO (chief development) bij Shop2Market.

1) Wat betekent internet marketing voor jullie als bedrijf?

Het weggooien van marketing geld is onze grootste ergernis. Shop2market heeft als doel om dat te veranderen. Elke advertentie op elk kanaal moet winstgevend worden gemaakt.

2) Wat biedt Shop2Market als bedrijf voor meerwaarde aan haar klanten/partners?

Wij leveren technologie waarmee de Return On Investment (ROI) van elke advertentie inzichtelijk wordt. Op basis van die ROI kunnen we campagnes automatisch optimaliseren. Dat scheelt veel tijd en maximaliseert het rendement van online marketing.

3) Wat zijn – in jullie ogen – op dit moment de meest belangrijke trends in de markt?

Er wordt al lange tijd over gesproken, maar steeds meer partijen gaan over op alternatieve attributie modellen. De werkelijke bijdrage van advertenties gaat steeds meer leven, zowel in online als offline marketing. Ook het inzicht in de bijdrage van online adverteren op de offline sales wordt belangrijk (omni channel).

4) Wat is de meeste interessante ontwikkeling binnen jullie organisatie op dit moment?

We nemen steeds meer afstand van web analytics en tag management. We bewegen richting een expert systeem dat “actionable” optimalisatie tips geeft om de winst te maximaliseren. Daarbij voorspellen we de profit gain van elke actie.

5) Wat is op dit moment de grootste uitdaging binnen jullie organisatie?

Dat zijn er eigenlijk 2 die hand in hand gaan: innoveren en internationaliseren. We moeten onze unieke propositie internationaal onverslaanbaar houden met een fractie van het budget waar anderen over beschikken. We voelen ons daarom de gebroeders Wright in marketing optimalisatie.

6) Hoe heeft Shop2Market de opkomst/groei van mobile in haar strategie verwerkt?

Dit is uiteraard belangrijk. Door de opkomst van mobiele apparaten, gebruiken steeds meer consumenten meerdere devices. Het cross device tracken is daarom een essentiële volgende stap. We hebben vorig jaar al een algoritme voor cross device tracking ontwikkeld waarop we een patent aanvraag hebben lopen. Dit jaar komt het breed in Shop2market beschikbaar.

7) Wat is tot nu toe het grootst behaalde succes van het afgelopen jaar?

Dat is absoluut onze succesvolle start in de UK. Die markt is verzadigd van alle tools uit alle windstreken. Toch blijkt onze propositie goed aan te sluiten op de vraag van de markt. We vervangen daar grote partijen!

8) Wat is voor jullie het belangrijkste agendapunt voor 2015?

Afgelopen jaren hebben we heel succesvol campagnes kunnen optimaliseren met het inzicht in de werkelijke bijdrage van advertenties. In 2015 gaan we een stap verder door de ROI van elke advertentie te optimaliseren, cross device!

9) Hoe hebben jullie het steeds belangrijk worden van content verwerkt in jullie marketingstrategie?

Content was altijd al belangrijk. Er ontstaan wel steeds meer mogelijkheden om wat met content te doen. Met onze nieuwe feed & content distributie gaan we het proces van content actualisatie versnellen en de mogelijkheden voor optimalisatie uitbreiden.

10) Wat is jullie visie op online marketing in de toekomst?

Marketing is zo oud als verkoop. Het zal altijd blijven bestaan, al zullen de vorm en de toepassing veranderen. Brands gaan steeds directer de markt betreden of direct gebruik maken van marktplaatsen als Bol en Amazon. De internationale marktplaatsen zullen steeds een groter marktaandeel opeisen. De rol van de regionale retailer wordt steeds nijpender.

Zoals jullie kunnen lezen bevindt Shop2Market zich in een concurrerende markt. Met een goed doordachte strategie en een duidelijke visie, probeert de organisatie een onderscheidende positie in te nemen ten opzichte van haar concurrenten. Bovendien levert zij een kwalitatief product. De software van Shop2Market zorgt ervoor dat iedere marketing euro goed besteed wordt en kan veel kosten besparen. We maken voor veel klanten gebruik van deze software en het levert altijd interessante informatie op. Je wilt als webshop namelijk altijd het kanaal belonen dat ook het meeste oplevert.

Wil je nog meer weten over Shop2Market? Kijk dan even op onze partnerpagina. Je kunt uiteraard ook altijd even contact opnemen!

aankoopproces

Plaats een Reactie

We are part of Happy Horizon