Druk op ENTER om te zoeken of ESC om de zoek overlay te sluiten.

Google Ads: dynamische landingspagina’s voor een hogere kwaliteitsscore

Terug naar alle blogberichten

Daag ons uit!

Benieuwd wat we voor jouw online resultaten kunnen doen?

Home Blog Google Ads: dynamische landingspagina’s voor een hogere kwaliteitsscore

Een hogere kwaliteitsscore zorgt voor lucratiever adverteren. Wil jij ook je kwaliteitsscore verbeteren, maar weet je niet goed hoe aangezien het lastig is om in grote aantallen landingspagina’s te customizen? Lees dan vooral verder! Onze SEA specialist Ties vertelt je er namelijk graag alles over.

Even terug: wat is de kwaliteitsscore ook alweer?

De kwaliteitsscore is een schatting van de kwaliteit van de advertenties in combinatie met de bestemmingspagina’s en zoekwoorden. Als de kwaliteitsscore hoog is zullen de kosten per klik aanzienlijk dalen en als de kwaliteitsscore laag is zullen de kosten per klik dus aanzienlijk hoger worden. Hoe lucratief je kunt adverteren hangt dus voor een groot deel af van de kwaliteitsscore die je behaalt in je Google Ads-account.

Dynamische landingspagina’s voor een hogere kwaliteitsscore

Wil je graag de kwaliteitsscore verhogen, maar heb je eindeloos veel pagina’s en weet je niet waar je moet beginnen? Denk dan eens aan dynamische landingspagina’s in Google Ads. Hier laat je het zoekwoord waar op gezocht wordt terugkomen op de landingspagina. Dit doen we door het gebruikte zoekwoord mee te geven in de URL met de zogenoemde ValueTrack-parameters van Google. Via deze ValueTrack-parameters kan informatie worden doorgegeven aan de bestemmingspagina.

Hoe werkt een ValueTrack-parameter precies?

Door middel van de ValueTrack-parameter kun je dynamische informatie doorgeven aan de bestemmingspagina. Aan de URL van de advertenties moet allereerst een vraagteken toegevoegd worden. Belangrijk is dat er daarna een =-teken toegevoegd wordt gevolgd door de ValueTrack-parameter (in dit geval {keyword}.

Zie hier een voorbeeldje:

https://www.happyidiots.nl/diensten/zoekmachine-adverteren-sea/?zoekwoord={keyword}

Google vervangt vervolgens, als er gezocht wordt op een specifiek zoekwoord, de tekst op de landingspagina. Belangrijk is wel dat bij dit zoekwoord een ValueTrack-parameter is toegevoegd op zoekwoordniveau of op advertentieniveau.

Wat moet er gedaan worden op de landingspagina’s?

Zonder een developer is dit een wat lastiger verhaal. De informatie moet namelijk op de landingspagina uitgelezen worden uit de URL om uiteindelijk de landingspagina ook daadwerkelijk aan te passen. Het ophalen van deze informatie uit de URL kan door middel van een stukje code. Met deze aanpassing in code kan de informatie gelezen worden en is de landingspagina dus dynamisch. De code is per platform dat gebruikt wordt door developers verschillend. Informeer bij de development-partij voor meer informatie. Bij WordPress zijn er zelfs handige plugins voor!

Dutch Search Award door onder andere dynamische landingspagina’s

Een deel van onze case voor A-Z Barbecue bestond uit dynamische landingspagina’s, waarin we ook nog een stapje verder gingen dan de ‘standaard’ keywordfunctie. We hebben ervoor gekozen om op de landingspagina’s de temperatuur te communiceren. We maken gebruik van business data in Google Ads om de temperatuur op te halen. Vervolgens gebruiken we de temperatuur als ValueTrack parameter. Het eindresultaat:

Hulp nodig?

Wil jij dit ook opzetten voor je bedrijf, maar heb je geen waar je moet beginnen? Of wil je graag ook samen met ons een Dutch Search Award in de wacht slepen? Neem dan contact met ons op voor de mogelijkheden.

Daag jij ons uit voor je volgende project?

Daag ons nu uit!