De Happy 5 van april

26 april 2016

Iedere maand op het Happy Idiots blog: een blogpost met daarin de 5 opvallendste, interessantste en leukste online marketing artikelen van het moment. Allemaal met een korte inleiding, zodat je weet wat je kunt verwachten. Zo weet je zeker dat je up-to-date bent van alle online marketing ontwikkelingen.

maand-updateDe Happy 5 van april

Een selectie van de beste online marketing blogposts en het belangrijkste nieuws van afgelopen maand. Met aandacht voor interessante ontwikkelingen op het gebied van onder andere SEA, SEOaffiliate marketing en display marketing.

11. Google Fully Turns Off Feed to Toolbar PageRank

Toolbar PageRank is niet meer. Pagerank werd al een hele tijd niet meer geüpdatet door Google en is nu officieel verwijderd. Betekent dat dan dat PageRank er niet meer toe doet voor de zoekmachinegigant? Je leest het in dit nieuwsbericht!

2. De viewability van banner advertising bij de grootste Nederlandse nieuws- en verkoopsites2

De westerse mens ziet gemiddeld 5000 keer per dag een advertentie. Daaronder bevinden zich ook veel online banners. Zien we deze advertenties eigenlijk nog wel? Dit eyetrackingonderzoek onder grote websites zoals Telegraaf.nl, Nu.nl, Funda.nl, Buienradar.nl en Marktplaats.nl vertelt je er meer over!
33. Better in-store attribution is here 

De afgelopen jaren zijn er flink wat pogingen gedaan om de online-offline attributie kloof te dichten. Dat blijkt echter nog best lastig. Columnist Mona El Elesseily bespreekt een aantal van Google’s innovaties op dit gebied en hoe deze ideeën in de toekomst mogelijk kunnen worden uitgebreid.

4. Webredacteuren opgelet: voldoet je content aan deze richtlijnen? 
4

Webredacteuren en webrichtlijnen: vaak is het geen liefde op het eerste gezicht. Toch zijn deze richtlijnen zeer relevant. In dit artikel worden daarom de belangrijkste aspecten voor webredacteuren op een rijtje gezet!

5

5. De Digital Customer Journey: overweegt de consument jouw merk?

Merkvoorkeur wordt steeds fragieler. Hoe kun je kansen het beste benutten en bedreigingen tegengaan? Dit artikel uit de Digital Customer Journey-serie zoomt in op de overwegingsfase van de consument.

Plaats een Reactie

We are part of Happy Horizon