- Home
- Blog
- De Happy 5 van juli
Iedere maand op het Happy Idiots blog: een blogpost met daarin de 5 opvallendste, interessantste en leukste online marketing artikelen van het moment. Allemaal met een korte inleiding, zodat je weet wat je kunt verwachten. Zo weet je zeker dat je up-to-date bent van alle online marketing ontwikkelingen.
De Happy 5 van juli
Een selectie van de beste online marketing blogposts en het belangrijkste nieuws van afgelopen maand. Met aandacht voor interessante ontwikkelingen op het gebied van onder andere
SEA,
SEO,
affiliate marketing en
display marketing.
Dankzij de komst van de 'click-to-call button' in mobiele AdWords-advertenties is het voor consumenten makkelijker dan ooit tevoren om direct in contact te komen met het betreffende bedrijf. Echter, voor online marketeers is het een hele uitdaging om de customer journey van de klant - die online begint en offline eindigt - te volgen en te meten. In deze blogpost lees je hoe je conversies uit telefoongesprekken door middel van de nieuwe optie 'oproepconversies importeren' nog makkelijker koppelt aan je AdWords-campagne!
Het mag duidelijk zijn: iedereen die een website in zijn of haar beheer heeft wil zo hoog mogelijk scoren in de zoekresultaten van Google. Ook weten we dat het verwerken van relevante zoektermen in je webteksten hierbij onmisbaar is. Maar hoeveel invloed heeft het verwerken van zoektermen in de URL, het domein en subdomein op de ranking in de SERP? Dat lees je hier!
50% van de Nederlandse webshops met een livechat maakt gebruik van een zogenaamde 'pre-chat', waarbij de bezoeker eerst een aantal gegevens moet invullen voordat er een chatgesprek gestart kan worden en de bezoeker dus een vraag kan stellen. Waarom doen bedrijven dit en wat heeft deze 'pre-chat survey' voor invloed op het klantcontact? Je leest het in dit artikel.
Demografische profielen, interesses, gedrag en ga zo maar door: de opties om gericht te kunnen adverteren via Facebook zijn eindeloos. Welke mogelijkheden zijn er allemaal? Deze Infographic toont een handig overzicht!
Het komt steeds vaker voor dat adverteerders hun commissies verlagen voor bestaande klanten - soms tot wel 0% - die herhalingsaankopen doen. Waarom doen merken dit en welke frustraties levert dit op bij publishers? Voor affiliate marketeers een interessante discussie. Je leest het in dit artikel!