De Happy 5 van oktober

30 oktober 2017

Iedere maand op het Happy Idiots blog: een blogpost met daarin de 5 opvallendste, interessantste en leukste online marketingartikelen van het moment. Allemaal met een korte inleiding, zodat je weet wat je kunt verwachten. Zo weet je zeker dat je up-to-date bent van alle online marketingontwikkelingen.

 

 

De Happy 5 van oktober

Een selectie van de beste online marketingblogposts en het belangrijkste nieuws van afgelopen maand. Met aandacht voor interessante ontwikkelingen op het gebied van onder andere SEASEOaffiliate marketing en display marketing.

11. Biggest drop in Facebook organic reach we have ever seen

In verschillende landen voert Facebook momenteel een test uit waarbij het social netwerk alleen nog maar posts van vrienden – en dus geen organische berichten van bedrijfspagina’s – meer laat zien. Bedrijven zijn hierdoor genoodzaakt om te adverteren, willen ze nog bereik realiseren. Facebook richt zich hiermee op persoonlijke content in plaats van publieke content. Spoiler alert! Geen nood, Facebook heeft al laten weten voorlopig geen plannen te hebben om dit verder uit te rollen. Al weet je maar nooit..

2. The AdWords 2x budget change: Considering the potential impact2

Sinds de plotselinge aankondiging dat Google AdWords-campagnes nu maximaal twee keer het dagelijkse budget kunnen uitgeven dat adverteerders hebben ingesteld voor hun campagnes, bestaat er veel onduidelijkheid en verwarring onder adverteerders. Dit artikel geeft meer inzicht en beantwoord enkele vragen over de implicaties van de nieuwe structuur.

33. Online projectmanagement: zo pak je dat aan

Preken voor eigen parochie. Soms moet het kunnen, toch? Zeker wanneer je eigen projectmanager een prachtig artikel schrijft dat op Marketingfacts wordt gepubliceerd. Jaimy Vincentie legt uit hoe je online projectmanagement – van A tot Z – het slimst aanpakt. Wij zijn trots!

4. Top 10: van Google-nieuws tot 25 SEO-fouten die je kunt voorkomen 4

Een top 10 in een top 5. Stiekem best wel handig, want zo heb jij deze maand nóg meer kennis tot je beschikking. Ga er dus maar eens lekker voor zitten!

55.  Wat CEO’s kunnen leren van Eberhard van der Laan

Volgens de Edelman Trust Barometer hebben mensen al hun vertrouwen in ceo’s, bestuurders en politici verloren. Hoe kan het dan toch dat de onlangs overleden Amsterdamse burgemeester Eberhard van der Laan zo enorm populair was? Wat bedrijven en organisaties kunnen leren van een echte Damsko: een mooi eerbetoon, een wijze les en simpel een blogpost die erg fijn leest.

Plaats een Reactie

We are part of Happy Horizon