Hoe je nieuwsbrief beter presteert dankzij personalisatie*

18 mei 2016

* Deze week een gastblog van Happy Cactus!

Haal jij alles uit je database? Of stuur je gewoon elke week naar iedereen dezelfde nieuwsbrief en hoop je op het beste? Happy Cactus weet wat mensen prikkelt en helpt jou om je nieuwsbrief te laten scoren. In dit blog bespreken we enkele personalisatietips voor je volgende e-mailcampagne. Ontdek ze snel!

Waarom personaliseren?

Door je nieuwsbrief te personaliseren bereik je dat de lezer denkt: “Hé, dat is voor mij geschreven!” Hierdoor krijg je eerder de aandacht die je wenst. Personalisatie wekt vertrouwen, want je laat merken dat je je lezer kent. Zo vergroot je de kans op een goede conversie aanzienlijk.

Geachte heer Pieters

De meest populaire vorm van personalisatie is het gebruik van de naam in de aanhef of onderwerpregel. Afhankelijk van je klantrelatie en merkpersoonlijkheid kies je voor ‘Beste John’ of ‘Geachte heer Pieters’. En wat als je de naam van de klant niet hebt? Zorg er dan voor dat je de lezer aanspreekt met ‘Geachte heer/mevrouw’. Altijd beter dan ‘Beste,’ of erger nog, ‘Beste [null]’.

Bespaar veel geld in Oss…

Nummertje twee: personaliseer op woonplaats. Bied bijvoorbeeld een speciaal voordeel aan voor inwoners van [Plaatsnaam]. Wij weten uit ervaring dat dit enorm kan bijdragen aan de click-through-rate. ‘Nu 25% korting op de Volkskrant in Nuenen!’, ‘Collectanten gezocht in Venlo!’ of ‘Bespaar in Oss maar liefst €15,- op huishoudelijke hulp!’. Dit maakt je aanbod exclusief en daardoor extra aantrekkelijk voor de lezer.

visual gastblog HC

Hiep hiep hoera!

Met event driven e-mailmarketing haak je in op evenementen die op een specifiek moment plaatsvinden. De meest voorkomende variant is het gebruik van de geboortedatum. Kweek goodwill en verras de ontvanger op zijn of haar verjaardag met een relevant cadeau. Een leuke korting of gratis tompoes bij de eerstvolgende bestelling laat zien dat je aan je klant denkt.

AANBIEDING: een handige powerbank voor je nieuwe iPhone!

Probeer een nieuwsbrief altijd zo specifiek mogelijk af te stemmen op de behoeftes en interesses van je doelgroep. Wanneer een klant onlangs een iPhone 6 bij je heeft gekocht, is diegene waarschijnlijk extra te porren voor een handige powerbank of een leren telefoonhoesje. Zodra de opvolger van de iPhone 6 op de markt is, biedt dit uiteraard ook de uitgelezen kans om de ontvanger de nieuwe versie van de smartphone aan te bieden. Op deze manier maak je slim gebruik van de aankoopgeschiedenis van je klanten.

Kom in actie!

Je database zit gegarandeerd vol mogelijkheden en relevante haakjes om je doelgroep te triggeren met een persoonlijke boodschap of op maat gesneden aanbod. Happy Cactus helpt je daar graag bij. Met ruim 25 jaar ervaring in merk- en klantactivatie beschikken wij over een diep begrip van consumentengedrag en psychologische beïnvloedingsprincipes. Kom gerust eens langs, bel 040 246 1991 of stuur een mail naar Heidi Anthonis.

Plaats een Reactie

We are part of Happy Horizon