Druk op ENTER om te zoeken of ESC om de zoek overlay te sluiten.

Mailchimp Partner Lab 2019

Terug naar alle blogberichten

Nieuwsbrief

Home Blog Mailchimp Partner Lab 2019

Als eerste en enige Nederlandse Mailchimp Partner waren wij dit jaar aanwezig bij het exclusieve Mailchimp Partner Lab. Begin februari kregen wij een officiële uitnodiging voor Partner Lab.

“My name is Ade Lewis, and I’m the European Partnerships Manager at Mailchimp. I’m reaching out because we’re impressed with your work and we’d like to invite you to our next Partner Lab in Atlanta from April 23rd – April 25th, 2019. This invitation is an acknowledgement of all the amazing work you’ve done for your clients and as a member of the Mailchimp Partner Program.”

Partner Lab is een meeslepend 3-daags event op het hoofdkantoor van Mailchimp voor partners van over de hele wereld. We maken je graag jaloers met enkele foto’s en onze ervaringen. Enjoy!

ATLANTA — let’s go!

Laatste check of we alles hebben. Paspoort check, tickets check, koffie check, portie zin in CHECK! Mailchimp was ook zo lief om ons comfort+ te boeken, zodat we zelfs boven de grote oceaan WiFi hadden. Konden we toch nog lekker trouble-shooten en interessant doen in ’t vliegtuig 😉

Uitstekende vlucht, prima taxi-rit en een zeer hartelijk ontvangst in ons hotel. Enfin; we hadden een paar uur om te ontspannen op onze kamer voordat om 18:30 het officiële programma begon. Het gaat beginnen ? Badge ophalen, een Heineken (we blijven toch vrij patriottisch…) lostrekken en met iedereen kennismaken. De officiële opening werd gedaan door de VP Marketing, gevolgd door een goede borrel met aansluitend diner. Als dit de standaard voor de komende dagen belooft te worden, dan gaan we interessante en gezellige dagen tegemoed!

Er staat een druk programma op ons te wachten voor de komende 3 dagen. Partnerupdates, roundtable sessies, showcases van alle partners, behind the scenes, product insights en de nodige diners. En dit alles met 19 partners uit 9 verschillende landen (Amerika, Groot-Brittannië, Duitsland, Spanje, Denemarken, Italië, Australië, Nieuw-Zeeland en Nederland).

Partner Lab 2019

De Spring Release Preview is iets wat ze zelf ook nog niet op deze manier hadden gedaan. Verschillende camera’s, medewerkers én een webcast zodat andere partners het later terug kunnen kijken. Wij waren de live audience (met heuze verplichte klap-momenten). Over de inhoud mogen we helaas nog niet zoveel delen, maar er zijn toffe dingen op komst. Mailchimp heeft de afgelopen 2 jaar niet stil gezeten en zal dit de komende tijd zéker ook niet gaan doen.

Uitstekende vlucht, prima taxirit en een zeer hartelijk ontvangst in ons hotel. Enfin; we hadden een paar uur om te ontspannen op onze kamer voordat om 18:30 het officiële programma begon. Het gaat beginnen ? Badge ophalen, een Heineken (we blijven toch vrij patriottisch…) lostrekken en met iedereen kennismaken. De officiële opening werd gedaan door de VP Marketing, gevolgd door een goede borrel met aansluitend diner. Als dit de standaard voor de komende dagen belooft te worden, dan gaan we interessante en gezellige dagen tegemoed!

Er staat een druk programma op ons te wachten voor de komende 3 dagen. Partnerupdates, roundtable sessies, showcases van alle partners, behind the scenes, product insights en de nodige diners. En dit alles met 19 partners uit 9 verschillende landen (Amerika, Groot-Brittannië, Duitsland, Spanje, Denemarken, Italië, Australië, Nieuw-Zeeland en Nederland).

Bij diverse sessies geven ze inzichten hoe ze met verschillende teams aan één gezamenlijk doel werken. Een efficiënt en intuïtief marketing platform bieden voor Small Business en MKB.

De grote heren mochten na flink wat aandringen ook nog even met ons op de foto. Lucky them!

Aan creatieve inspiratie geen gebrek bij het Mailchimp HQ. Geen enkele muur is kaal. Er zijn flink wat man-uren in gaan zitten. Creativiteit en (lokale) kunst hoog in ’t vaandel. Je komt meerdere creaties van Freddie tegen, maar deze waren toch wel weer heel bijzonder. Met slechts 3 verschillende post-its hebben ze Freddie nagemaakt.

In dit karakteristieke gebouw genaamd ‘Ponce-City-Market‘, is het hoofdkantoor van Mailchimp gevestigd. Het is een artistieke en centrale locatie waarbij zij 3 verdiepingen tot hun beschikking hebben. De begane grond is tevens een plek waar je kunt shoppen, foodcourts hebt en met collega’s of anderen kunt afspreken. Door de Amerikaanse vlag op de ‘Ponce-City-Market’ ontkom je ook hier niet aan je dagelijkse portie Amerika indoctrinatie. Van binnen is het echt een inspirerende tech indeling. Er zijn talloze inspiratie-kamers om aan je dagelijkse werksleur te ontsnappen en over elk detail is nagedacht. Heb je afval? Dan moet je een stukje lopen, want beweging is goed voor je. De boardroom staat in ’t teken van skateboards (want de oprichters zijn groot skateboard fan). En iedereen heeft een andere werkhouding; liggend, voetjes op je bureau, in de buitenlucht of staand. We hebben alles wel gezien. En gek genoeg had het wel wat.

Mailchimp = Freddie. Niet te missen. Wij stopte vroeger een paar duizend uur in het neerzetten van domino steentjes. Bij Mailchimp besteden ze dit liever aan het maken van een levensgrote Freddie replica van cartboard. En het blijkt (na enige research) dat de action-figures van ‘Freddie’ zo populair zijn, dat ze zelfs op eBay als warme broodjes over de toonbank gaan. Vooral de exclusieve partner Freddie is een gewild en exclusief exemplaar. Op eBay is deze al gewaardeerd voor $100. Maar bij ons blijft die mooi op onze desk staan.

De roudtable sessies én de ‘founders chat’ waren inspirerend en waardevol. Inzichten van andere partners, maar tevens een plek waar wij onze ervaringen en problemen, waar wij in de praktijk tegenaan lopen, kunnen delen.

Het waren fantastische dagen die we niet snel zullen vergeten. We voelen ons vereerd dat wij hier, als enige Nederlandse bureau, aanwezig mochten zijn. Met enige tegenzin, een koffer vol cadeaus, maar vooral boordevol inspiratie en herinneringen keerden wij weer terug naar de airport om weer ‘back to reality’ te gaan. Iedereen bij Mailchimp en alle partners; bedankt voor deze unieke experience! <3

Ciao Freddie; hopelijk tot de volgende keer 🙂

Hoera!

Invest Online gaat verder als Happy Idiots Apeldoorn.

Lees verder

Daag jij ons uit voor je volgende project?

Daag ons nu uit!