zoeken
+31(0) 40 304 0070bel ons
Contactmail ons
menu

Online Marketing Update juli: 3 tips waar je als marketeer op in moet spelen

Iedere maand vinden er een hoop nieuwe ontwikkelingen plaats in online marketingwereld. We houden je graag op de hoogte. Nieuwsgierig? Lees verder voor de tips uit de maand juli.

Terug naar alle blogberichten
Daag ons uit!
  1. Home
  2. Blog
  3. 3 tips waar je als marketeer op in moet spelen

Pfoe, wat kan er toch veel gebeuren in een maand tijd. Gelukkig houden onze specialisten de markt nauwlettend in de gaten. Kleine en grote updates worden gedeeld. Om het overzichtelijk te houden plaatsen we iedere maand een top 3 van belangrijke ontwikkelingen waar jij als marketeer iets aan hebt.  Het online marketing nieuws van deze maand bevat de aankondiging van BIMI. Een bijzondere en zeldzame SEO update. En als laatste een update over biedstrategieën in Google Ads. Wat het allemaal inhoud, lees je hieronder.

1. E-mail marketing: BIMI, Wat is het en hoe gebruik je het?

Gmail gaat standaard BIMI accepteren. Dit heeft BIMI Group op 12 juli bekend gemaakt. Met BIMI kunnen bedrijven hun logo automatisch weergeven naast de e-mails in de inbox van de ontvanger. Op de plek waar nu nog een letter of initialen staan.

Door de update is het logo van jouw organisatie al te zien, voordat het bericht überhaupt is geopend. BIMI moet het voor ontvangers makkelijker maken om verzenders te herkennen en te kunnen onderscheiden van phishingmails. De focus van BIMI is daarmee zeker waardevol voor de verzendende bedrijven: met name op de gebieden van e-mailbeveiliging – en marketing.

Met BIMI valt jouw e-mail beter op. Je zorgt voor herkenning, consistentie en je waarborgt jouw merkidentiteit. Wat betreft de beveiliging, als verzenddomein pas je BIMI toe door DMARC te implementeren. DMARC staat voor Domain-based Message Authentication, Reporting and Conformance. Een hele mond vol dus. Over de functie kunnen we wél kort zijn: het is een verificatieprotocol. In het geval van BIMI wordt het logo weergegeven op het moment dat DMARC goed ingesteld is.

2. Google laat weten waarom je rankt in ‘About This Result’

De vlag kan uit, Google geeft inzicht in organische rankings! Dat doen ze helaas nauwelijks. Onze SEO-Specialisten zijn in ieder geval blij. Maak kennis met About This Result. Maar wat is About This Result precies?

Google laat in de SERP zien waarop bepaalde pagina’s ranken. Als bureau weten we dat de pijlers content, autoriteit en techniek belangrijk zijn om hoog te ranken. Maar welke pijler het zwaarst weegt verschilt sterk per markt en zoekterm. Met About This Result vertelt Google je expliciet waarom dat ene resultaat zo hoog rankt. Vet handig dit. Thanks Google!

De feature is momenteel nog in beta en wordt uitgerold in VS. Hopelijk spotten we About This Result snel in de Nederlandse zoekresultaten!

Overigens kondigde Google laatst ook al Search Console Insights aan. Een ideale tool voor publishers en copywriters.

3. Google Ads: Google voegt biedstrategieën samen

Google heeft aangekondigd dat de biedstrategieën Conversiewaarde maximaliseren en Conversies maximaliseren gaan verdwijnen als alleenstaande biedopties. Conversies maximaliseren wordt beschikbaar met een optionele doel-CPA. En Conversiewaarde maximaliseren wordt beschikbaar met een optionele doel-ROAS.

Daarbij heeft Google ook aangekondigd dat de biedstrategieën doel-CPA en doel-ROAS gaan verdwijnen voor standaardcampagnes in een aantal weken. Dit betekent dat je geen nieuwe campagnes kan draaien met deze strategieën. Bestaande campagnes met doel-CPA en doel-ROAS blijven vooralsnog draaien zoals ze momenteel zijn ingericht. 

Wat betekent dit voor jou? Deze update heeft gevolgen voor het biedgedrag. Gebruik je conversies maximaliseren met doel-CPA? Dan is het biedgedrag hetzelfde als voor doel-CPA an sich. Dit geldt ook voor Conversiewaarde maximaliseren met doel-ROAS.

Dit was het online marketing nieuws voor de maand juli

Dit was ‘ie weer. Een greep uit de online marketing nieuwtjes die vanuit allerlei disciplines de revue passeren. Denk jij nou: “Hey, een van deze updates, daar heb ik wel wat aan!” Neem dan vooral contact op via onderstaand formulier. Of wil je op de hoogte gehouden worden van onze blogs? Schrijf je dan in voor de nieuwsbrief.

Verzenden

Blog

Relevant blog posts

Vers van de pers: Google Search Console Insights

29 juni 2021

Daag jij ons uit voor je volgende project?

Daag ons nu uit!

Op de hoogte blijven van het laatste online nieuws?

Schrijf je in voor de nieuwsbrief

Druk op ENTER om te zoeken of ESC om de zoek overlay te sluiten.