Je online marketing uitbesteden? Ik geef je 5 redenen!

8 mei 2018

Wat ik vaak terug hoor vanuit mijn omgeving en potentiële klanten, is dat bedrijven met de vraag zitten; kunnen/willen we het zelf doen of gaan we onze online marketing uitbesteden? In theorie is het antwoord simpel; met de juiste mensen kun je alles intern doen. In de praktijk blijkt dit vaak toch een grotere uitdaging dan gedacht. Met het juiste online marketingbureau ben je zeker van een aantal zaken. En ik? Ik som er een aantal voor je op.

1.   Happy daar wel de focus op (de uren)?

Vaak is niet helemaal duidelijk hoeveel uur een specialist kwijt is aan het beheren van zijn of haar campagne. Laat staan wanneer er meerdere disciplines gebouwd en beheerd worden. Campagnes dienen geoptimaliseerd te worden, de markt/branche wordt geanalyseerd, de trends en nieuwe ontwikkelingen worden direct toegepast. Wanneer er wordt gekozen om meerdere disciplines (bijvoorbeeld een SEA- en Facebook-campagne) uit te zetten, is het belangrijk om deze goed op elkaar aan te laten sluiten en resultaten te combineren en kruislinks te gebruiken. Dit neemt vaak erg veel uren in beslag en kan intern flink wat geld kosten. We ervaren dat er een team met meerdere werknemers voor nodig is om een online marketingstrategie uit te voeren.

Naast de vaak hoge investering in uren, zijn er diverse abonnementen en licenties nodig om de werkzaamheden goed uit te kunnen voeren. Daarnaast worden onze ‘Idiots’ een klein handje geholpen door onze partners waar we sinds jaar en dag mee samenwerken voor inhoudelijke invulling. Partnerschap is aangegaan met onder andere Google, Bing, Beslist.nl, Channable en Adform. Nieuwsgierig? Bekijk alle partners.

2.   Happy results (KPI’s)

De pay-off van de Happy Horizon Groep is: results that make you smile… en die is er niet voor niets.

Je kunt een online marketingbureau harde KPI’s meegeven, als je ze goed kiest zorgen deze voor een brede glimlach. Laat je adviseren door de specialisten wat slimme KPI’s zijn. Zo is het niet altijd verstandig om enkel meer website bezoekers te werven, maar juist de doelgroep met het beste bezoekersgedrag naar de website te krijgen. Doelstellingen die met een KPI kunnen worden behaald zijn bijvoorbeeld meer omzet, hogere naamsbekendheid of een nieuwe trend op gang brengen.

Wanneer de KPI’s gekozen zijn zorgt een externe partij ervoor dat deze resultaten worden behaald. Dat is ideaal toch?

3.   Happy dat al gezien?

Het voordeel van werken met een proactieve externe partij is dat er wordt gekeken met een frisse blik. We kennen het allemaal, je zit zo diep in de eigen omgeving dat ‘out of the box’ denken vaak lastig is. Met een frisse blik op het bedrijf en soms via consumentenoog op de campagnes, kunnen onze specialisten met verassende ideeën en ingevingen komen. Een samenwerking is in mijn ogen; een aanvulling op elkaars werk. Hoe mooi is het als er actief wordt meegedacht om het beste bedrijfsresultaat te behalen?

Happy Idiots heeft een groot klantportfolio in zeer uiteenlopende branches. Dankzij onze specialisten met verschillende achtergronden en ervaring binnen deze branches, zijn wij écht in staat om actief mee te denken. We werken voor nationale en internationale klanten uit de fashionindustrie,  de sport & welzijnsbranche, de home & livingbranche, de zakelijke dienstverlening, de financiële dienstverlening en ten slotte ook voor diverse onderwijsinstellingen.

4.   Happy dat allemaal intern?

Het is erg lastig om intern specialisten voor iedere discipline te werven en daarmee op alle fronten over de juiste kennis te beschikken. Bij Happy Idiots hebben we voor iedere discipline eigen specialisten, maar liefst 27 in totaal. Dit onder het mom; doen waar je goed in bent. De digitale wereld staat nooit stil en daarbij de noodzaak om te leren ook niet. Maar lukt het één persoon om expert te zijn op alle disciplines? Wij denken van niet.

Waarom samenwerken met onze Idiots je zo happy maakt? We houden de kennis niet intern, maar streven juist naar een naaste samenwerking. Via rapportages en evaluaties houden we je precies op de hoogte van alles wat er speelt: de harde cijfers van de voortgang, de aanpassingen in de campagnes en alle overige zaken en ontwikkelingen. Transparantie met een korte lijn van communicatie, dat is onze stijl!

5.   Happy dat al gehoord/ geleerd?

Onze online marketingspecialisten zijn altijd op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen. De mediums waarmee gewerkt wordt geven ieder structureel updatetraingingen, dat wil zeggen dat ons team regelmatig op pad is om de nieuwste ontwikkelingen, methodes en aanpassingen te leren, deze worden direct in de praktijk geïmplementeerd. Zo ben je er dus zeker van dat je online marketingstrategie/methode nooit verouderd is en je niet achterloopt op de concurrent. En die kennis delen onze specialisteren graag met je! Op ons blog blijf je wekelijks op de hoogte van de laatste trends in de wereld van online marketing.

Denk jij dat uitbesteden van mijn online marketingactiviteiten klinkt nog niet eens zo gek? Een vrijblijvend kopje koffie kan natuurlijk nooit kwaad! Neem dan contact op via 040-3040070 of via ons contactformulier, want dat is wel zo lekker online.

 

Plaats een Reactie

We are part of Happy Horizon