zoeken
+31(0) 40 304 0070bel ons
Contactmail ons
menu

Online Marketing Update september: 3 tips waar je als marketeer op in moet spelen

Ons vakgebied is continu in beweging. We sommen de belangrijkste ontwikkelingen van afgelopen maand voor je op.

Terug naar alle blogberichten
Daag ons uit!
  1. Home
  2. Blog
  3. Online Marketing Update september: 3 tips waar je als marketeer op in moet spelen

Augustus was een relatief rustige maand wat updates betreft. In september hebben de techgiganten hun werkzaamheden weer opgepakt en zitten de medewerkers in de startblokken. Onze specialisten hebben de markt nauwlettend in de gaten gehouden voor je. De belangrijkste ontwikkelingen sommen we voor je op in deze online marketing update. Lees je mee?

Conversieoptimalisatie (CRO): Verbeterde phishingdetectie met Chrome 92

Online phishing neemt elk jaar toe. Hierdoor maken consumenten zich steeds meer zorgen over hun online veiligheid. Het komt voor dat een potentiële klant bij het minste of geringste de bijna geplaatste bestelling annuleert en nooit meer bij een webshop terugkeert. Google rolt daarom een nieuwe update voor Chrome uit, Chrome 92.

Bij ieder bezoek aan een pagina evalueert Google of de pagina van een phishingwebsite afkomstig is. Dit doet de browser door onder andere kleurgebruik te vergelijken met andere phishingwebsites. Normaliter is het detecteren van deze sites een cpu-intensief proces. Google schrijft dat dit proces tot wel 50 keer sneller gebeurd en dat het cpu-gebruik met 1.2% verlaagd wordt. Maar hoe werkt dit precies?

Chrome gaat tijdens het scannen van de pagina de kleuren indexeren per kleur. Eerder sloeg de browser RGB-kleuren per losse pixel op in een hashmap. Met deze nieuwe rekenmethode telt de browser tot wel 3 keer minder pixels en worden aaneengesloten pixels met dezelfde kleur samengevoegd, voordat ze geteld worden.

Dit betekent dat Chrome 2,5 tot 50 keer sneller een phishingwebsite herkent, wat voor de gemiddelde gebruiker neerkomt op zo’n 1.8 seconde. Al met een al een snellere websitebeleving door Chrome 92. En een langere accuduur van je laptop, ook niet onbelangrijk.

Social: Nieuwe advertentiemodellen voor TikTok

TikTok timmert flink aan de weg en zet een hoop marketingmiddelen op touw. Zo heeft het social media kanaal kortgeleden de Creator Marketplace aangekondigd, hierin kun je makkelijk en snel relevante influencers vinden die bij jouw merk of product passen. De tool gaat campagnes en real time resultaten weergeven. 

Deze tool werkt ook omgekeerd: de Open Application Campaign maakt het voor bedrijven mogelijk om een campagne te droppen in een pool waar influencers zich kunnen aanmelden. Deze nieuwe TikTok tools zijn dus zeer relevant als je werkt, of wilt werken, met influencer marketing!

Trouwens, wist je dat je op TikTok advertenties op verschillende manieren kan inzetten? We hebben hier kortgeleden een blog over geschreven. Klik hier als je benieuwd bent.

Social Advertising: Facebook

De uitrol van iOS15 heeft ook een grote impact gehad op Facebook advertenties. Door de update is er minder advertentiedata beschikbaar waar we onze campagnes op afstemmen. Dit maakt het, voor ons marketeers, een stuk lastiger.

De update zorgt ervoor dat een groot deel van de conversies niet meer gerapporteerd kunnen worden. Behoorlijk ingrijpend, als je het ons vraagt. Wat doet Facebook om dit probleem op te lossen? De stekker uit de servers trekken! Sorry, we konden het niet laten. In ieder geval, de techgigant is bezig met het opstellen van verschillende data voorspellende oplossingen. Dit zal zorgen voor gemodelleerde gegevens met betrekking tot conversies.

Voor nu kun je inspelen op de ontwikkeling met deze tips:

  1. Geef je campagnes de tijd voordat je resultaten gaat analyseren
  2. Maak gebruik van de Conversions API
  3. Geef het systeem de tijd om te leren wat het beste werkt. Machine learning gaat niet over 1 nacht ijs

Happy nog vragen over een van deze online marketing updates?

Dit was ‘ie weer voor deze maand! Wil je weten wat deze updates voor impact hebben op jouw marketing? Voel je vrij om contact op te nemen!

Verzenden

Blog

Relevant blog posts

Zet TikTok succesvol in voor jouw bedrijf

5 oktober 2021

Online- en offline branding combineren in één campagne

20 september 2021

De gevolgen van de iOS15 update voor e-mailmarketeers

16 juni 2021

Daag jij ons uit voor je volgende project?

Daag ons nu uit!

Op de hoogte blijven van het laatste online nieuws?

Schrijf je in voor de nieuwsbrief

Druk op ENTER om te zoeken of ESC om de zoek overlay te sluiten.