zoeken
+31(0) 40 304 0070bel ons
Contactmail ons
menu
  1. Home
  2. Retargetting op basis van betrokkenheid
De ontwikkelingen blijven maar doorgaan bij de social media. Schreef ik laatst nog over de nieuwe look van Instagram, komt vandaag Facebook alweer met een nieuwe optie die je zeker wilt gaan inzetten!

(Re)targetting mogelijkheden

Facebook biedt natuurlijk al vele mogelijkheden om je doelgroep te bereiken middels de gebruikelijke targetting en retargetting opties. Retargetting is bijvoorbeeld mogelijk door het inladen van een klantenbestand aan de hand van e-mailadressen, op basis van je website verkeer of door het instellen van een look-a-like doelgroep van je websitebezoekers of je klantenbestand. Maar daar komt nog een nieuwe mogelijk bij! Je kunt nu namelijk ook retargetten op basis van de betrokkenheid op een bericht.

Betrokkenheid

Deze nieuwe optie maakt het dus mogelijk om personen te bereiken die een bepaalde actie hebben gedaan met jouw bericht. Alle reacties, likes en shares van jouw geplaatste berichten door anderen, vallen onder betrokkenheid bij een bericht. Deze optie vind je bij de opties om een aangepaste doelgroep (custom audience) aan te maken. Naast 'Klantenlijst', 'Websiteverkeer' en 'Appactiviteit' is nu 'Betrokkenheid op Facebook' toegevoegd. Betrokkenheid op Facebook Deze optie is momenteel alleen nog toepasbaar op betrokkenheid bij een video. Dit is dus zeer relevant voor bedrijven die video's plaatsen op hun tijdlijn. Het mooie van deze functionaliteit is dat je dan de keuze krijgt om personen te targetten die eerder bijvoorbeeld ten minste 10 seconden, of 50%, van jouw video hebben gezien. Daarnaast kies je het aantal dagen dat een persoon binnen deze doelgroep valt. Omdat video een zeer belangrijk onderdeel van Facebook is en alsmaar populairder wordt, is dit een zeer interessante toevoeging. Betrokkenheid op Facebook - targetting   Tip: Dit wordt nog relevanter op het moment dat je specifieke punten in je video hebt op bijvoorbeeld 50% van de video, na 75% of na 10 seconden al. Dan is het makkelijker om bij te houden op welke momenten in de video mensen afhaken. Voorbeeld:
Als je een instructievideo hebt, waarvan de instructies tot de helft van je video duren, dan kan het relevant zijn om mensen te targetten die ten minste 25% van je video hebben gezien met de uitleg in 5 stappen. Of degene die 95% hebben gezien en weten hoe het werkt, het product aan te bieden. 

Blog

Relevant blog posts

Wat is het en hoe werkt het?

10 oktober 2019

Daag jij ons uit voor je volgende project?

Daag ons nu uit!

Op de hoogte blijven van het laatste online nieuws?

Schrijf je in voor de nieuwsbrief

Druk op ENTER om te zoeken of ESC om de zoek overlay te sluiten.