zoeken
+31(0) 40 304 0070bel ons
Contactmail ons
menu

Tips om snel jouw Microsoft Ads Account te verbeteren

Met deze kersverse tips van Sara. Ben je benieuwd? Lees dan verder.

Terug naar alle blogberichten
Daag ons uit!
  1. Home
  2. Blog
  3. Snel jouw Microsoft Ads strategie verbeteren

Microsoft Ads? Jazeker! Met Microsoft Ads kun je adverteren in Bing. Bing is niet de grootste zoekmachine. Maar met een marktaandeel van zo’n 18% in Europa houden we bij Happy Idiots de ontwikkelingen rondom de zoekmachine en de bijbehorende Ads omgeving nauwlettend in de gaten. Zo ook de ontwikkelingen in de maand Juni (2021). Er zijn een hoop updates uitgerold. Welke dat zijn? Sara vertelt het je. Met deze tips verbeter je in no time jouw Microsoft Advertising campagne.

Gebruik automation in jouw voordeel

Vergroot automatisch je bereik met het doelvertoningspercentage: Naast de bestaande automatische biedstrategieën die we in dit blog hebben beschreven, kun je nu ook gebruik maken van doelvertoningspercentage. Met deze strategie wordt het bod tijdens de veiling geoptimaliseerd. Zodat de advertenties op de eerste plek, bovenaan de pagina of ergens anders op de pagina worden weergegeven.

Maak gebruik van portfoliobiedstrategieën: Vanaf heden is het voor iedereen mogelijk om gebruik te maken van portfoliobiedstrategieën in Microsoft Ads. Hiermee kun je een strategie toewijzen aan verschillende campagnes. Dit is een gemakkelijke manier om deze campagnes gezamenlijk te organiseren en te optimaliseren.

Importeer campagnes vanuit andere kanalen

Niet nieuw, wel handig om te weten. Je kunt je Google Ads campagnes importeren: Wanneer je al Google Ads gebruikt, kun je veel tijd besparen door campagnes rechtstreeks in Microsoft Ads te importeren. Na het importeren is het een kwestie van controleren en eventuele ontbrekende informatie toevoegen.

Maak gebruik van extensies

  • Promotie-extensies: Waar deze extensie eerst enkel beschikbaar was in de VS, is deze sinds vorige maand ook in Nederland beschikbaar. Met promotie-extensies kun je eenvoudig verschillende acties tonen in je advertenties. De details van de actie worden weergegeven in de advertentie, zoals te zien in het voorbeeld hiernaast:
  • Multi Image extensies: Hoewel het al een tijdje mogelijk was om gebruik te maken van beeldextensies, is het recentelijk ook mogelijk om gebruik te maken van Multi Image extensies. Met Multi Image extensies kun je de aandacht voor bestaande tekstadvertenties vergroten door een carrousel van maximaal 5 afbeeldingen toe te voegen.

Get ready!

Er staan daarnaast ook nog een hoop uitbreidingen op de planning. We vertellen je welke dat zijn:

  • Facebook Import Tool: Hiermee kun je gemakkelijk je Facebook campagnes binnen Microsoft Ads gebruiken. Je kunt tot wel 10.000 campagnes importeren en ze vervolgens in Microsoft Ads aanpassen naar de campagne behoeften. Let op: Micosoft Ads ondersteunt niet alle doelgroepen vanuit Facebook, het is dus wel belangrijk om de doelgroeptargeting te wijzigen na het importeren.
  • Similar audiences: Hierbij maakt Microsoft Ads automatisch doelgroepen aan met nieuwe klanten die vergelijkbaar zijn met bestaande klanten (bijvoorbeeld websitebezoekers of converterende bezoekers).
  • Video extension: Dit is een interactieve manier om producten, services of brand messages te tonen. De video wordt klein naast de advertentie weergegeven en wanneer iemand erop klikt, wordt deze op volledig scherm getoond. Hieronder zie je een voorbeeld.

Dit waren de tips om je Microsoft Ads Account te verbeteren. Happy nog vragen?

Verzenden

Blog

Relevant blog posts

Google Ads: Experimenteren kun je leren

19 maart 2021

Daag jij ons uit voor je volgende project?

Daag ons nu uit!

Op de hoogte blijven van het laatste online nieuws?

Schrijf je in voor de nieuwsbrief

Druk op ENTER om te zoeken of ESC om de zoek overlay te sluiten.