image description

Business to Business

Hoe zet je online marketing in en hoe geneer je dan online kwalitatieve leads? Een vraag die veelvuldig door business to business bedrijven gesteld wordt, maar waarop het antwoord vaak schuldig blijft. Online marketing, en in het speciaal leadgeneratie, voor de business to business markt is dan ook een complex geheel. Niet alleen zijn er verschillende kanalen bij betrokken (zoals AdWords, SEO en content marketing), maar ook draait om de authenticiteit en expertise van de organisatie zelf. Online B2B leadgeneratie behelst meer dan enkel de juiste bezoekers naar de website trekken. We leggen graag uit waarom.
B2B branche

Bewijs je expertise

Leadgeneratie is kanaaloverstijgend en vergt veel van de organisatie zelf als het aankomt op kennis en input. Wat we daarmee bedoelen: de tijd dat bedrijven roepen dat ze de beste zijn (en hiermee al hun klanten binnenhalen) is voorbij. “Eerst zien dan geloven”, is het motto. Uitdragen dat jouw bedrijf de expert is binnen het vakgebied is dus essentieel. Bezoekers worden getrokken door middel van advertenties en optimalisatie. Bezoekers worden leads wanneer je ze ervan overtuigt dat jij de juiste expertise in huis hebt.

Samenwerking

Online leadgeneratie is dan ook een samenwerking tussen jou als organisatie en je online marketingpartner. Wij als online marketingbureau brengen in kaart waar je doelgroep zit, hoe deze zich online gedraagt en welke informatiebehoefte deze potentiële klant heeft op een specifiek punt in het oriëntatieproces. Vervolgens zorgen we ervoor dat deze potentiële klant ook daadwerkelijk de website bezoekt. Het is echter een gezamenlijk taak dat de klant op ieder punt in het oriëntatieproces voorzien wordt van de juiste informatie. Dat doen we o.a. door middel van:

  • cases;
  • referenties;
  • blogs;
  • informatieve pagina’s;
  • etc.

We vertellen niet dat je de beste bent, maar laten de klant zelf tot die conclusie komen. Een dergelijke strategie levert niet alleen zeer kwalitatieve leads op, het is ook een erg duurzaam en toekomstbestendig concept!

Happy Idiots heeft hiervoor een B-to-B leadgeneratiemodel bedacht wat de leidraad zal vormen voor het stap-voor-stap voorzien in de juiste informatie op het juiste moment. Benieuwd geworden? Neem voor een advies op maat contact op met Joost Engel via 040 30 400 72 of stuur een e-mail naar joost@happyidiots.nl.

Vrijblijvend een offerte aanvragen?

We are part of Happy Horizon