image description

Internetmarketing voor de home & livingbranche

Ook binnen de home & livingbranche vinden steeds meer consumenten de digitale weg. Zij bestellen meubels (en allerhande producten voor in en om het huis) dan ook steeds meer via het internet. Waar het voorheen nog slechts bij online oriëntatie bleef, worden er inmiddels per week duizenden bestellingen afgerond. Het home & livingsegment is een branche die anders is dan de fashion- of elektronicabranche: de consument oriënteert zich op een andere manier dan wanneer hij of zij bijvoorbeeld op zoek is naar schoenen. Het beslissingsproces neemt logischerwijs ook meer tijd in beslag. Kortom: een webshop binnen de home & livingbranche behoeft absoluut een strategie op maat!

Home & Living branche

Een ijzersterke strategie als basis

Net als in andere branches hoort de online marketingstrategie de basis van alle campagnes te vormen. De strategie heeft daarmee altijd een sterke invloed op het eindresultaat. Belangrijk dus om hier goed aandacht aan te besteden! In samenspraak bepalen we heldere en haalbare doelen voor uw campagne(s). Zo kan het zijn dat u meer bestellingen voor uw webshop wilt, maar wellicht wilt u ook meer bezoekers naar uw fysieke winkel trekken. Zoals wij het dan stellen: ‘hoe kunnen de kliks de bricks versterken?’. Hoe zorgen we voor een significante groei? Dit alles wordt door onze specialisten in deze strategie uiteen gezet! 

Oriëntatieproces/ customer journey

Het oriëntatieproces in de home en livingbranche wijkt in veel opzichten af van andere standaardprocessen binnen de e-commerce. Zo duurt de oriëntatiefase vaak lang en begint met het opdoen van inspiratie op de bank met de iPad. Beslissingen worden dus niet impulsief genomen – het kan enkele weken tot zelfs maanden duren voor er wordt overgegaan tot koop. In de meeste gevallen heeft de consument dan ook al een aantal fysieke winkels bezocht. Het is daarom van essentieel belang om de consument tijdens dit proces constant te blijven volgen en daarbij van de juiste prikkels en informatie te voorzien. Storytelling en de consument aan de hand meenemen zijn daarbij een must. Weet je als marketeer hoe een klant zich oriënteert, dan weet je hoe je de klant moet laten converteren!  

Happy Idiots en home & living

Happy Idiots heeft een keur aan home & living klanten, speciaal hiervoor is een speciaal team samengesteld. Dit team is gespecialiseerd in de customer journey van de home & livingbranche. Onze specialisten weten als geen ander hoe ze een rendabele omzet en groei moeten realiseren. Zij doen dat dagelijks voor home & livingwebshops in binnen- en buitenland. Meer weten? Bel ons voor een vrijblijvende afspraak of download een van onze succescases.

Vrijblijvend offerte aanvragen?

We are part of Happy Horizon