image description

Internetmarketing voor onderwijsinstellingen

Voor onderwijsinstellingen is het internet een belangrijk medium voor het werven van nieuwe studenten en bezoekers voor open dagen en meeloopdagen. De keuze voor een nieuwe school of opleiding is voor veel aankomende studenten (en ouders) een lastige. Om op te vallen tussen het geweld van tegen elkaar opboksende onderwijsinstellingen moet je goed zichtbaar zijn. Zichtbaar zijn op het juiste moment, onder de juiste doelgroep en met de juiste boodschap!
internetmarketing voor onderwijsinstellingen

Zorg ervoor dat je altijd relevant bent!

Marketing draait eigenlijk altijd om relevantie: op het juiste moment opvallen bij de juiste doelgroep met de juiste boodschap. Laat internetmarketing daar nou het perfect op toegespitst zijn! Dankzij speciale vormen van advertising kunnen we campagnes op zeer specifieke doelgroepen richten. We targeten campagnes o.a. op de volgende kenmerken:

  • leeftijd;
  • regio;
  • opleidingsniveau;
  • voorkeuren en interessegebieden (zoals techniek, sport, economie, marketing etc..);
  • en vele andere factoren.

Wanneer je als onderwijsinstelling online marketing inzet kan dat meerdere doelen dienen. Het is belangrijk om deze doelen helder te krijgen en daarbij de campagnes naadloos op elkaar aan te laten sluiten. Alleen dan kan er een eenduidige boodschap naar de potentiële student worden gecommuniceerd. Enkele voorbeelden van mogelijke campagnes zijn vervolgens:

  • Het genereren van meer naamsbekendheid voor je onderwijsinstelling.
  • Het generen van inschrijvingen voor de open dag, -avond of meeloopdagen.
  • Het genereren van informatie-aanvragen.

De bakjesmethode

Happy Idiots werkt altijd met de door onszelf ontwikkelde ‘’bakjesmethode’’, waarbij we potentiële studenten in aanraking laten komen met campagnes waarbij we studenten zo snel mogelijk labelen op interessegebieden en voorkeuren qua opleiding. Dat betekent dat we altijd relevant zijn: een student die zoekt naar technische opleidingen krijgt vervolgens alleen advertenties voor dit soort opleidingen voorgeschoteld. De kans dat een student verder klikt is hierdoor vele malen groter.

Happy Idiots & het onderwijs

Happy Idiots heeft veel ervaring op het gebied van digitale studentenwerving voor verschillende MBO-, HBO- en WO-instellingen. Allen met een verschillende insteek en ander doel, wel met dezelfde (succesvol gebleken) opzet. Benieuwd geworden? Neem voor een advies op maat contact op met Joost Engel via 040 30 400 72 of stuur een e-mail naar joost@happyidiots.nl.

Vrijblijvend een offerte aanvragen?

We are part of Happy Horizon