zoeken
+31(0) 40 304 0070bel ons
Contactmail ons
menu

Case: Avans Hogeschool

Terug naar alle cases

Daag ons uit!

Benieuwd wat we voor jouw online resultaten kunnen doen?

Daag ons uit!
Daag ons uit!
  1. Home
  2. Klantcases
  3. Avans Hogeschool

Avans Hogeschool verzorgt hoger beroepsonderwijs en bestaat uit een levendig netwerk van studenten, docenten, lectoren en professionals. Elk jaar schrijven zich er weer nieuwe studenten in voor opleidingen bij Avans. Maar hoe zorg je ervoor dat je contacten met potentiële studenten warm houdt?

Resultaten

  • Openratio: 44%
  • Klikratio: 16%

De challenge

Veel studenten beginnen al te oriënteren naar een opleiding in het een-na-laatste jaar van de middelbare school. Hierdoor beschikt Avans Hogeschool vaak al in een vroeg stadium over de contactgegevens van potentiële studenten. De vraag vanuit Avans: hoe houden we deze contacten warm, zodat ze ook in het laatste schooljaar ons nog meenemen in hun overweging voor een vervolgopleiding? Het doel was om via e-mailmarketing het eerste contact op een leuke en pakkende manier weer op te pakken. En dan niet met alleen een uitnodiging, zoals dat voorheen werd gedaan.

Aanpak

De wervingscampagne die we creëerden met Copernica voor Avans Hogeschool bestaat uit 2 onderdelen:

  1. Het eerste onderdeel is een grafische mail met scrolleffect. De scrollmail is een opvallende e-mail waarmee we Avans onder de aandacht brengen bij de potentiële studenten. De e-mail laat de ontvanger daarnaast meteen zien wat ze allemaal nog moeten doen om een keuze voor een vervolgopleiding te maken.
  2. Na de scrollmail werd er een andere mail gestuurd met een uitnodiging voor een open dag. Dankzij de eerder verstuurde scrollmail, heeft deze uitnodigingsmail hogere open- en klikratio’s behaald dan in de voorgaande jaren.
Laden..

Waarom is deze campagne zo succesvol?

1. De e-mail valt op

Ontvangers willen vermaakt worden. Omdat een interactieve scrollmail nog niet vaak gebruikt wordt en er daarnaast aantrekkelijk uitziet is er een grote kans dat deze in de smaak valt bij de ontvanger. Dit soort e-mails zijn daarnaast al snel wat toegankelijker dan de standaard, soms nogal ‘formele’ e-mails, waardoor er sneller een connectie gemaakt kan worden met de jonge doelgroep.

2. Het raakt een psychologische snaar

De interactieve e-mail wekt een aantal sterke psychologische triggers op zoals nieuwsgierigheid. Daardoor wordt de ontvanger eerder gestimuleerd om de e-mail verder uit te lezen en wellicht zelfs ergens op te klikken.

Vragen over deze case of andere vragen?

Neem contact op met Bart van de Laak!
E-mail:Telefoon:
bartvandelaak@happyidiots.nl+31(0) 40 304 0070
Neem contact met ons op
Bart van de LaakBusiness development manager

Blog

Relevant blog posts

Inactieve database? Ga voor een reactivatiecampagne!

16 juli 2020

Daag jij ons uit voor je volgende project?

Daag ons nu uit!

Op de hoogte blijven van het laatste online nieuws?

Schrijf je in voor de nieuwsbrief

Druk op ENTER om te zoeken of ESC om de zoek overlay te sluiten.