- Home
- Klantcases
- Boels
Boels Rental is één van de meest gerenommeerde verhuurbedrijven in Europa. Vanuit meer dan 400 vestigingen in 11 landen verhuren ze de meest moderne machines, gereedschappen, units, cateringbenodigdheden en event-equipment.Om het jaarlijkse SEO-doel te behalen, moesten we op zoek naar manieren om Boels te laten groeien in de zoekmachines. Met meer dan 2.500 producten en meer dan 100 (sub)categoriepagina’s zou het optimaliseren van deze pagina’s een logische keuze zijn. Helaas maakt het beperkte CMS het niet mogelijk om content toe te voegen aan categorie- en productpagina’s. We moesten dus op zoek naar een andere manier om de SEO-resultaten omhoog te krikken.
Doelstellingen
- +30% gebruikers Y.O.Y.
- +30% reserveringen via het organische kanaal
Resultaten
- +38,60% bezoekers
- +56,16% reserveringen
Onze strategie
Focus op local SEO, want:
- Blijkt uit onderzoek van Google dat de afgelopen 2 jaar het aantal zoekopdrachten met de zoekwoorden ‘… bij mij in de buurt’ of ‘… vlakbij’ in de EMEA-regio met meer dan 220% is gegroeid. Consumenten willen dus vinden wat ze nodig hebben op het moment dat ze klaar zijn om te handelen.
- De klant moet het gereserveerde gereedschap of machine sowieso in de vestiging ophalen. Om plaatselijk een klant te winnen is de online vindbaarheid van een vestiging in de buurt dus heel belangrijk.
- Daarnaast is de dichtheid van de vestigingen in Europa groot. Dat betekent dat als we zorgen dat de vestigingspagina’s goed vindbaar zijn, we deze strategie door heel Europa kunnen doortrekken. Hiermee dekken we een grote regio en kunnen we veel verkeer aantrekken.
Benieuwd naar de hele case?
Download 'm hier
Vragen over deze case of over een andere?
Neem contact op met Bart van de Laak!E-mail:Telefoon:
Bart van de LaakBusiness Development Manager