- Home
- Klantcases
- De Herenschoenenwinkel
Bij De Herenschoenenwinkel kun je terecht voor herenschoenen, zowel on- als offline. De Herenschoenenwinkel zet de man in het middelpunt. Een mooie, moderne en ruime keuze in merken en modellen laat schoenen shoppende mannen zich op hun plek voelen. Ook bijbehorende riemen, sokken en schoenverzorgingsproducten maken deel uit van het assortiment.
2e plek in de categorie Beste SEO B2C campagne
Doelstellingen
- +20% omzet Y.O.Y.
- +5% CTR Y.O.Y.
- +10% klikken Y.O.Y.
Resultaten
- +27% omzet
- +11,54% klikken
- +2,53% vertoningen
- +8,43% CTR
Productdetailpagina's optimaliseren
De uitdagingen
De Herenschoenenwinkel heeft een nieuwe webshop, gebouwd in Magento 2. Een goed geoptimaliseerde webshop, al zagen we vanuit SEO-oogpunt dat er op de productdetailpagina’s nog werk aan de winkel was. De aanbieder van herenschoenen verkoopt honderden verschillende modellen, maar door de beperkte personele bezetting en financiële middelen is er geen capaciteit om content te schrijven per paar schoenen. Daarom staan er nu standaard productteksten vanuit de fabrikant op productdetailpagina’s. Met duplicate content met andere webshops als gevolg, wat een negatief effect heeft op de vindbaarheid.
- Uitdaging 1: hoe SEO-optimaliseren we de productdetailpagina’s op een efficiënte manier?
- Uitdaging 2: hoe zorgen we dat Google op de hoogte is van het vaak veranderende productaanbod met de daarbij horende content en (sale)prijzen? Hierbij is het belangrijk dat nieuwe producten snel worden geïndexeerd voor een optimaal resultaat.
- Uitdaging 3: hoe meten we of de veranderingen positief bijdragen aan de organische resultaten?