- Home
- Klantcases
- Ekoplaza
Ekoplaza is een biologische supermarktketen met 128 vestigingen. De keten ondersteunt in een gezonde, biologische leefstijl. In hun winkels vind je biologische producten zonder synthetische geur-, kleur- en smaakstoffen of conserveringsmiddelen. Je kunt ervan op aan dat al hun producten 100% biologisch gecontroleerd zijn en ze bieden hun boeren, telers en producenten hiervoor een goede prijs. Zo zijn zij in staat de vertrouwde kwaliteit te leveren.
Genomineerd in de categorie 'Beste PPC Campagne'
Doelstellingen
- +25% ROAS
- +10% store visits
Resultaten
- +670,07% ROAS in Shopping (start 331,52%)
- +13,52 store visits in Shopping
Uitdaging
Ekoplaza heeft het grootste aanbod aan biologische producten in Nederland. Niet de webwinkel, maar de 128 fysieke vestigingen zijn de belangrijkste bron van inkomsten. De webshop wordt gezien als één van de filialen en moet dus renderen. Daarnaast heeft de website een belangrijke bijdrage in het aanjagen van winkelbezoekers.
Het effect van online oriëntatiegedrag op offline omzet meten we door middel van Google Store Visits. Het sturen op Store Visits wordt steeds belangrijker. Google verwacht namelijk dat het percentage van door digitale kanalen beïnvloede aankopen in fysieke winkels in 2020 met 90% toeneemt, terwijl dit in 2015 nog maar 64% was. Binnen de Google Ads-strategie is Google Shopping de belangrijkste drijver van verkeer, zowel online als offline. Maar het probleem is dat je binnen Google Shopping niet op store visits kunt sturen en deze niet kan maximaliseren. Daarnaast zagen we ook nog de ROAS stagneren binnen de Google Shopping-campagnes. Tijd voor actie!