zoeken
+31(0) 40 304 0070bel ons
Contactmail ons
menu

Case: Prinses Beatrix Spierfonds

Genomineerd voor de Dutch Search Awards (2019) in de categorie 'Beste social advertising campagne'

Terug naar alle cases

Daag ons uit!

Benieuwd wat we voor jouw online resultaten kunnen doen?

Daag ons uit!
Daag ons uit!
  1. Home
  2. Klantcases
  3. Prinses Beatrix Spierfonds

Het Prinses Beatrix Spierfonds zet zich in voor mensen met een spierziekte. Ze financieren en stimuleren onderzoek naar genezing en kwaliteit van leven. Om dit onderzoek te betalen zijn donaties noodzakelijk. Om goed over te brengen wat de implicaties van spierziektes zijn, is drukpoppetje Pippa ontwikkeld. Dit drukpoppetje staat symbool voor spierziekten en vertelt op een begrijpelijke en aansprekende manier dat spierziekten bestaan en zeer ernstige gevolgen kunnen hebben. Als de rek uit het elastiek is verslapt het poppetje namelijk. Bij de vertaling van het concept naar online creatives speelden wij een grote rol, zowel bij de invulling van de video als bij de formaten voor social voor een optimale gebruikservaring op mobiel en desktop.

Genomineerd in de categorie 'Beste social advertising campagne'

Doelstellingen

  • +40% online donateurs vergeleken met de online campagne in 2018
  • +20% traffic vergeleken met de online campagne in 2018

Resultaten

  • +135,03% totale traffic
  • +262,22% opbrengst uit donaties
  • +318% geworven donateurs t.o.v. september 2018

Uitdaging

Waar het Prinses Beatrix Fonds meestal traditionele media inzet, wijkt het ook steeds vaker uit naar online media. In september 2018 en in mei 2019 draaiden wij social campagnes om meer naamsbekendheid voor het fonds te creëren. Wat bleek? De geworven donateurs uit deze campagnes transformeerden snel in structurele donateurs. Een goede reden voor het Spierfonds om nog meer te investeren in het werven van donateurs. Dit deden we door middel van een social-campagne met een looptijd van 4 weken, met de uitdaging om meer waardevolle donateurs te werven ten opzichte van september 2018 en mei 2019.

Benieuwd naar de hele case?

Case Prinses Beatrix Spierfonds

Ontdek hoe wij door middel van slimme geotargeting een 318%-groei in donaties hebben gerealiseerd.

Download de volledige case

Vragen over deze case of andere vragen?

Neem contact op met Bart van de Laak!
E-mail:Telefoon:
bartvandelaak@happyidiots.nl+31(0) 40 304 0070
Neem contact met ons op
Bart van de LaakBusiness development manager

Blog

Relevant blog posts

De KPI’s om het succes van je videocampagne te meten

21 oktober 2020

Daag jij ons uit voor je volgende project?

Daag ons nu uit!

Op de hoogte blijven van het laatste online nieuws?

Schrijf je in voor de nieuwsbrief

Druk op ENTER om te zoeken of ESC om de zoek overlay te sluiten.