zoeken
+31(0) 40 304 0070bel ons
Contactmail ons
menu

Case: Sandd

Terug naar alle cases

Daag ons uit!

Benieuwd wat we voor jouw online resultaten kunnen doen?

Daag ons uit!
Daag ons uit!
  1. Home
  2. Klantcases
  3. Sandd

Een merk doorbouwen is mooi, maar hard werken. Sandd is in volle vaart Nederland aan het veroveren met een concurrerende propositie die de post- en pakketmarkt in Nederland wakker schudt, met nu al 660 miljoen poststukken per jaar. Sandd was op zoek naar een online uitstraling die daarbij past. Aan ons de vraag een online look en feel te ontwerpen en realiseren die bij deze verandering past. Met de uitdaging zo succesvol mogelijk de bezoeker te helpen navigeren.

“Radicaal slimmer in zowel stijl als functionaliteit”

Doel

Sandd had al een prachtige offline huisstijl, maar bleef online nog achter. Het moest scherper, sneller en strakker. Wij definieerden samen met Sandd de doelgroep en kozen een stijl voor het design die beter bij de huidige markt paste. Design in lijn met de offline huisstijl, maar on-point online.

Het designproces

Op basis van de offline huisstijl kwamen we tot een gedurfd concept. Terwijl we de dominante, donkere, statige blauw wat naar achteren plaatsten, lieten we het frisse magenta samen met de donkere- en middentonen eruit springen. Deze frisse kleur spreekt namelijk bijzonder goed op beeldschermen. We creëerden een krachtige en sprekende, maar toch ook professionele online beeldstijl. Hiermee toont Sandd pas echt lef! Vervolgens vertaalden we deze conceptdesigns door naar specifieke pagina’s, met bijvoorbeeld een diapositief vlak voor functionele zaken als formulieren en de ‘Bereken je voordeel’-tool. Daarnaast kozen we heel bewust voor een strakke tekstopmaak en functionele witmarges.

Het resultaat

De vernieuwde website van Sandd is klaar voor de bestorming van het postbastion plus wat daarna gaat komen. Wij realiseerden dit met strakke deadlines en verschillende developmentuitdagingen, altijd in overleg met Sandd. Zo ontwikkelden we een custom berekentool die in een handomdraai jouw voordeel berekent en hebben we tijdens de ontwikkeling van de website rekening gehouden met uitbreidingsmogelijkheden voor de toekomst. Ook hebben we gekozen voor een heldere navigatie via onder andere een slim snelmenu.

Als geen ander kennen wij de kracht van de beïnvloedingstechnieken van Cialdini, die pasten we dan ook zo veel mogelijk toe: van concept tot resultaat.  Als we ontwerpen, dan doen we dat volgens de SEO- en marketingprincipes vanaf het begin, zodat jij (later) nooit voor verrassingen komt te staan.

“Happy Idiots is een partij die uitstekend past bij de dynamiek van Sandd. Zij kunnen erg snel schakelen dankzij een brede inzet aan specialisten op diverse disciplines. Met Happy Idiots zijn wij in staat onze online ambitie te verwezenlijken.”

Stephan Wiepjes

Vragen over deze case of andere vragen?

Neem contact op met Bart van de Laak!
E-mail:Telefoon:
bartvandelaak@happyidiots.nl+31(0) 40 304 0070
Neem contact met ons op
Bart van de LaakOnline marketing consultant

Blog

Relevant blog posts

Het belang van de heuristieken van Nielsen

2 december 2013

Daag jij ons uit voor je volgende project?

Daag ons nu uit!

Op de hoogte blijven van het laatste online nieuws?

Schrijf je in voor de nieuwsbrief

Druk op ENTER om te zoeken of ESC om de zoek overlay te sluiten.