Summa College

7 april 2016

Studenten en ouders boeien, binden en laten converteren!

Wat is Summa College?

Het Summa College is de nieuwe naam voor het ‘’oude’’ ROC Eindhoven. Het Summa College bestaat uit 22 scholen voor middelbaar beroepsonderwijs. Deze branchegerichte scholen verzorgen meer dan 250 beroepsopleidingen in verschillende leerwegen en op verschillende niveaus. Met duizenden leerlingen is het Summa College het grootste ROC van Brabant. Met de docenten wordt dagelijks gewerkt aan de toekomst van vele jongeren.

De klantvraag

“Hoe moeten wij als school omgaan met het veranderende medialandschap en hoe bereiken we jongeren én hun ouders?” Met deze vraag klopte Summa College drie jaar geleden bij Happy Idiots aan. Na jaren ‘old school’ adverteren in kranten zag Summa College zorgwekkende teruglopende aantallen bezoekers op open dagen. Het was duidelijk: tijd voor een nieuwe aanpak. Tijd voor een online aanpak!

De strategie

Er werden twee campagnes voor Summa College ontwikkeld. Eén campagne gericht op studenten en de andere geheel gericht op ouders. Beide doelgroepen hebben immers een andere informatiebehoefte en zij moeten dus ook op verschillende manieren geprikkeld worden. Happy Idiots inventariseerde per doelgroep de online customer journey, waarop de verschillende campagnes vervolgens weer werden afgestemd. De doelstelling daarbij was om snel de potentiële interessegebieden en studies te kunnen labelen. Zo hoeven we doelgroepen niet te vermoeien met opleidingen die niet binnen hun interesse lagen.
Kanalen
SEO/zoekmachine optimalisatie
SEA/Google AdWords/Bing
• Display advertising
• Social advertising (Facebook & Instagram)

Het resultaat

Door snel ‘’met scherp te schieten’’ zijn er zeer mooie resultaten bereikt en is de doelgroep niet lastiggevallen met oninteressante advertenties over niet-aansluitende opleidingen. De open dag trok maar liefst 25% meer bezoekers en de school kon dankzij de campagnes 20% meer inschrijvingen noteren. Ook de open avonden voor ouders zaten keer op keer vol, er moesten zelfs extra avonden worden ingelast! Op Instagram braken we een record en kreegeen simpele post maar liefst 18.000 likes!

We are part of Happy Horizon