TafelzeilOnline

8 augustus 2017

Een goed tafelzeil om jouw mooie tafel te beschermen. Dat vind je bij Tafelzeilonline.com. Je kiest uit maar liefst 600 verschillende designs van diverse topmerken – van Lola tot Kitsch Kitchen – voor binnen en buiten. Vrijwel iedereen vindt daardoor bij Tafelzeilonline.com een tafelzeil dat zowel qua vorm, maat en uitstraling past bij het interieur.

De klantvraag

De afgelopen jaren heeft TafelzeilOnline veel geïnvesteerd in de organisatie. Ze zijn nu klaar voor de volgende stap. De wens daarbij was om de website nog actiever in te zetten als conversiekanaal en omzetgenerator. Daarnaast wilde TafelzeilOnline meer ‘awareness & rumour’ creëren rondom haar merk.

De strategie

Gezien de vraagstelling besloot Happy Idiots de focus allereerst te leggen op de See en Think fase. Dit zijn namelijk de fases waarin de klant zich bewust wordt van (en gaat oriënteren naar) de producten die door TafelzeilOnline worden aangeboden. Daarmee trek je ook de belangstelling van een doelgroep die (nog) niet bewust bezig is met een dergelijk product.

Uiteindelijk draait het natuurlijk om conversie. Retargeting werd ingezet om eerdere (nog niet geconverteerde) bezoekers van de website op te sporen en te heractiveren met de juiste boodschap. Natuurlijk op het juiste moment en op het juiste apparaat.

Kanalen

  • Google AdWords
  • Bing ads
  • Display advertising
  • Social advertising
  • Affiliate marketing
  • Conversie optimalisatie (CRO)

Het resultaat

De strategie en inzet van bovenstaande kanalen bleek al snel vruchten af te werpen. Wanneer we data vergelijken van bepaalde periodes dit jaar, vergeleken met dezelfde periodes in het jaar daarvoor, dan kunnen we concluderen dat:

  • Het aantal sessies is met 48,09% is gestegen.
  • De opbrengst steeg met maar liefst 47,74%.
  • En ook met het aantal transacties gaat het goed: een stijging van 39,51%!

 

We are part of Happy Horizon