zoeken
+31(0) 40 304 0070bel ons
Contactmail ons
menu

Case: Travelword

Terug naar alle cases
Daag ons uit!
  1. Home
  2. Klantcases
  3. Travelworld

Het Nederlandse Travelworld is dé specialist op het gebied van verre vakanties. Hier ben je aan het juiste adres voor op maat gemaakte reizen naar meer dan vijftig bestemmingen naar onder andere Noord-Amerika, Azië, Australië, Nieuw-Zeeland  en Afrika. Het doel voor de klant? Het creëren van herinneringen en ervaringen voor het leven! Focus op customer experience is daarom de belangrijkste strategie. Een grote loyaliteit en betere klantretentie moeten het resultaat zijn van de samenwerking met Happy Idiots.

Resultaten

  • Sessies gestegen met 36.84% – tegen dezelfde investering
  • Het aantal offerteaanvragen steeg met 27.37%

De klantvraag

“Hoe kunnen we ervoor zorgen dat het conversieratio verbeterd, zodat er met minder inspanning meer rendement behaald kan worden?” Het idee daarbij was dat de verbetering in rendement bovendien ruimte kon gaan bieden voor de inzet van andere, nieuwe marketingkanalen.

De strategie

Na het analyseren van de Google Ads-accounts (voorheen Google AdWords) bleek dat verschillende optimalisaties de kwaliteit van het verkeer kon verbeteren. Denk hierbij aan het uitsluiten van bepaalde zoekwoorden, het schrijven van mobile-preferred advertentieteksten en het importeren van Google Analytics statistieken naar Google Ads (om zo beter te kunnen sturen op engagement). Ook viel op dat er geen specifieke sitelinks voor campagnes werden gebruikt. Ten slotte werd er advies gegeven over de website op het gebied van conversie optimalisatie.

Kanalen die werden ingezet:

Het resultaat

Binnen twee maanden bleken de resultaten al door het dak te gaan. Diverse campagnes moesten worden stopgezet omdat de vakantiebestemmingen al volgeboekt waren. Een prestatie om trots op te zijn! Vergeleken met dezelfde periode een jaar daarvoor, werden de volgende resultaten behaald:

  • Sessies gestegen met 36.84% – tegen dezelfde investering.
  • Het aantal offerteaanvragen steeg met 27.37%.

Vragen over deze case of een andere case?

Neem contact op met Bart van de Laak!
E-mail:Telefoon:
bartvandelaak@happyidiots.nl+31(0) 40 304 0070
Neem contact met ons op
Bart van de LaakOnline marketing consultant

Blog

Relevant blog posts

Welke advertentieonderdelen zijn er?

26 november 2019

Daag jij ons uit voor je volgende project?

Daag ons nu uit!

Op de hoogte blijven van het laatste online nieuws?

Schrijf je in voor de nieuwsbrief

Druk op ENTER om te zoeken of ESC om de zoek overlay te sluiten.