Travelworld

7 september 2017

Het Nederlandse Travelworld is dé specialist op het gebied van verre vakanties. Hier ben je aan het juiste adres voor op maat gemaakte reizen naar meer dan vijftig bestemmingen naar onder andere Noord-Amerika, Azië, Australië, Nieuw-Zeeland  en Afrika. Het doel voor de klant? Het creëren van herinneringen en ervaringen voor het leven! Focus op customer experience is daarom de belangrijkste strategie. Een grote loyaliteit en betere klantretentie moeten het resultaat zijn van de samenwerking met Happy Idiots.

De klantvraag

“Hoe kunnen we ervoor zorgen dat het conversieratio verbeterd, zodat er met minder inspanning meer rendement behaald kan worden?” Het idee daarbij was dat de verbetering in rendement bovendien ruimte kon gaan bieden voor de inzet van andere, nieuwe marketingkanalen.

De strategie

Na het analyseren van de Google AdWords-accounts bleek dat verschillende optimalisaties de kwaliteit van het verkeer kon verbeteren. Denk hierbij aan het uitsluiten van bepaalde zoekwoorden, het schrijven van mobile-preferred advertentieteksten en het importeren van Google Analytics statistieken naar AdWords (om zo beter te kunnen sturen op engagement). Ook viel op dat er geen specifieke sitelinks voor campagnes werden gebruikt. Ten slotte werd er advies gegeven over de website op het gebied van conversie optimalisatie.

Kanalen die werden ingezet:

  • Google AdWords (SEA);
  • conversie optimalisatie (CRO).

Het resultaat

Binnen twee maanden bleken de resultaten al door het dak te gaan. Diverse campagnes moesten worden stopgezet omdat de vakantiebestemmingen al volgeboekt waren. Een prestatie om trots op te zijn! Vergeleken met dezelfde periode een jaar daarvoor, werden de volgende resultaten behaald:

  • Sessies gestegen met 36.84% – tegen dezelfde investering.
  • Het aantal offerteaanvragen steeg met 27.37%.

 

We are part of Happy Horizon