Van Bommel schoenmode

4 augustus 2017

Van Bommel herenschoenen: wie kent ze niet? Ze worden verkocht bij Van Bommel schoenmode, de winkel die man in het middelpunt zet. Een mooie, moderne entourage en zowel klassieke als sportieve modellen in alle gangbare maten – dat is het uitgangspunt. Mannen zijn hier op hun plek. Zij kunnen terecht op de webshop, maar ook in een fysieke winkel te Eindhoven, waar de roots van deze schoenenwinkel liggen. Hier opende de oudere generatie van Bommel in 1938 namelijk haar eerste winkel!

De klantvraag

Online marketing was – tot het moment dat Van Bommel Schoenmode in contact kwam met Happy Idiots – geen vast onderdeel van de strategie. Het bedrijf zocht daarom een partner die op dit gebied kon begeleiden en ondersteunen. Het doel daarbij was het genereren van relevant verkeer en het vergroten van de omzet.

De strategie

Bij het uitschrijven van een online marketingstrategie moet de gehele online marketingfunnel – oftewel het pad dat de consument aflegt van het begin tot het eind van het oriëntatieproces – in acht genomen worden. Een belangrijk gegeven hierbij is dat de verschillende kanalen deze funnel zodanig moeten vullen, dat de klant op ieder moment van dat oriëntatieproces (ook wel ‘customer journey’) in aanraking komt met Van Bommel Schoenmode. Deze aanpak maakt de kans op betrokkenheid – en uiteindelijk conversie – het grootst. Na een uitgebreid zoekwoordenonderzoek zijn we begonnen met diverse kanalen, te weten:

  • Google AdWords (SEA);
  • zoekmachine optimalisatie (SEO);
  • social advertising;
  • e-mailmarketing;
  • conversie optimalisatie (CRO).

Het resultaat

We behaalden samen met Van Bommel schoenmode fantastische resultaten:

  • Een verhoging van het aantal sessies met 332%.
  • Maar liefst 257% meer transacties.
  • En ook de totale opbrengst steeg met een indrukwekkende 265%.

omzetstijging van bommel

We are part of Happy Horizon