zoeken
+31(0) 40 304 0070bel ons
Contactmail ons
menu

Case: Vijverbenodigdheden

Terug naar alle cases

Daag ons uit!

Benieuwd wat we voor jouw online resultaten kunnen doen?

Daag ons uit!
Daag ons uit!
  1. Home
  2. Klantcases
  3. Vijverbenodigdheden

Sinds 2005 verkoopt Vijverbenodigdheden.nl vijvergerelateerde producten online. Met succes! Wie een vijver wil aanleggen op zijn of haar terras of in de tuin is hier aan het juiste adres. Ze brengen een rijke geschiedenis met jarenlange folie-ervaring met zich mee vanuit verschillende ondernemingen, maar bieden ook onder andere pompen, filters, stofzuigers, visvoer en waterornamenten. Daarbij profiteren klanten van een goede service, snelle levering en scherpe prijs. 

Samenwerking met Happy Idiots is goed en we prikkelen elkaar!”

Wat was de uitdaging?

In 2018 startte Vijverbenodigdheden.nl het jaar goed met een SEO-traject. De eerste stappen in online zichtbaarheid waren al gezet, maar om de flinke groei te realiseren die ze op het oog hadden, was er nog wel wat winst te behalen. Aan ons de vraag om hieraan bij te dragen met SEO-werkzaamheden en consultancy in een specifieke branche waarin er nog meer flinke vissen in de zee zijn. Met als voornaamste doel: een groei in organische omzet van 100% per jaar. Die uitdaging gingen we maar al te graag aan!

Dit was onze strategie

Vijverbenodigdheden.nl acteert in een nichemarkt. Ondanks dat is er binnen dit domein flink wat zoekvolume. Al snel kwamen we erachter dat de klant met een groot aantal zoektermen in of net buiten de top 10 terecht was gekomen. Na wat optimalisatieslagen bereikten we de nummer 1 plek met diverse zoektermen.

Zo pakten we dat aan

  1. Een technische analyse en de voor SEO doeleinden nodige techniek op de website straktrekken
  2. Content toevoegen en uitbreiden en relevante categoriepagina’s aanmaken. Dit verstevigde de posities van bestaande zoektermen en zorgde ervoor dat Vijverbenodigdheden.nl ook op nieuwe termen ging ranken.
  3. Met behulp van actieve en kwalitatieve linkbuilding hebben we uiteindelijk topposities voor veel zoektermen bereikt. 

Met als resultaat

De goede basis zorgt voor nummer-1-posities voor een groot aantal focuszoektermen met hoge zoekvolumes, wat weer resulteert in meer zichtbaarheid, verkeer en uiteindelijk omzet.

  • Het aandeel in organische zichtbaarheid (verhouding positie en zoekvolume) voor de focuszoektermen is gestegen van ongeveer 15% (begin 2018) naar 50% (mei 2020).
  • Hiermee is het aantal vertoningen gestegen van 3.500 naar maar liefst 160.000 vertoningen per maand.

Dit aantal is exclusief zoektermen waar geen focus op lag, die ook mee hebben geprofiteerd van de optimalisaties. 

Vijverbenodigdheden.nl plukt maximaal de vruchten van deze topposities. In de maanden maart en april 2020 heeft dit – enkel vanuit het organische kanaal – gezorgd voor de volgende groei ten opzichte van 2019:

Maart 2020 t.o.v. maart 2019 Maart 2019 t.o.v. maart 2018
  • + 81% sessies
  • + 141% omzet
  • + 54% sessies
  • + 155% omzet
April 2020 t.o.v. april 2019 April 2019 t.o.v. april 2018
  • + 211% sessies
  • + 318% omzet
  • + 37% sessies
  • + 101% omzet

Dit laat zien wat de langetermijneffecten kunnen zijn van een langlopende SEO-samenwerking. 

Blog

Relevant blog posts

Google voegt review snippets toe aan Search Console-rapporten

17 februari 2020

Daag jij ons uit voor je volgende project?

Daag ons nu uit!

Op de hoogte blijven van het laatste online nieuws?

Schrijf je in voor de nieuwsbrief

Druk op ENTER om te zoeken of ESC om de zoek overlay te sluiten.