zoeken
+31(0) 40 304 0070bel ons
Contactmail ons
menu

WAM Denim

Ruim 140% omzetverbetering voor WAM Denim door een simpele A/B-test.

Terug naar alle cases

Daag ons uit!

Benieuwd wat we voor jouw online resultaten kunnen doen?

Daag ons uit!
Daag ons uit!
  1. Home
  2. Klantcases
  3. WAM Denim

WAM Denim is in 2001 begonnen als een kleine winkel op de markt in Beverwijk. Al snel groeide de omzet en werd ook de collectie steeds verder uitgebreid. In 2006 ontvouwt zich een eigen groothandel. Inmiddels zijn er ruim 40 WAM Denim-winkels op A-locaties in Nederland én een online webshop. WAM Denim groeit dus hard! Wij helpen ze met resultaatgedreven e-mailmarketing via de e-mailmarketing software van Copernica.

Resultaten

  • +143% omzet
  • -5% kliks
  • +181% transacties 

Uitdaging

We willen uit de bestaande database meer omzet genereren. De database is niet enorm groot, toch zien we dat de nieuwsbrief verantwoordelijk is voor ruim 10% van de totale online omzet.  Een database van hoge kwaliteit dus, onder andere doordat de meeste opt-ins zijn verkregen door orders vanuit de webshop. Daarnaast is de ROI van het kanaal e-mailmarketing ruim 600%.

Aanpak

Met A/B-testen leer je je doelgroep kennen. Hoe meer je weet over het gedrag van je doelgroep, hoe beter je een mailing kunt laten aansluiten op de behoeften en wensen van die doelgroep. En ook al mogen de resultaten van een mailing dan wel goed zijn, op iedere mailing valt een verbeterslag te maken.

Tijdens dit project liep er een 50% kortingsactie bij Wam Denim. We willen met een A/B-splittest testen of het tonen van de van/voor-prijs wel of geen positief effect heeft op de resultaten. Bij een A/B-splittest maak je van 1 nieuwsbrief 2 varianten. De helft van de database ontvangt variant A met van/voor-prijs. De andere 50% ontvangt variant B zonder prijsinformatie. Gedurende 5 nieuwsbrieven hielden we bij welke variant het beste scoort, met een willekeurige opbouw van de doelgroepen.

Resultaten

Variant A (zonder van/voor-prijs) vergeleken met variant B (met van/voor-prijs):

  • +143% omzet
  • -5% kliks
  • +181% transacties 

Voor WAM Denim tonen de cijfers aan dat een nieuwsbrief zonder weergave van de prijzen zorgt voor een exponentiële groei in omzet. Wat zien we nog meer?

  • 50% van de omzet komt van desktop, terwijl maar 25% de nieuwsbrief via desktop opent
  • 260% meer conversies via desktop vergeleken met mobiel

De mobiele website kan een optimalisatieslag gebruiken. WAM Denim is druk met het bouwen van een nieuwe website dus hier gaat binnenkort verandering in komen.

Vragen over deze case of andere vragen?

Neem contact op met Bart van de Laak!
E-mail:Telefoon:
bartvandelaak@happyidiots.nl+31(0) 40 304 0070
Neem contact met ons op
Bart van de LaakBusiness development manager

Blog

Relevant blog posts

Inactieve database? Ga voor een reactivatiecampagne!

16 juli 2020

Daag jij ons uit voor je volgende project?

Daag ons nu uit!

Op de hoogte blijven van het laatste online nieuws?

Schrijf je in voor de nieuwsbrief

Druk op ENTER om te zoeken of ESC om de zoek overlay te sluiten.