Zorgzuster

27 juli 2016

Indrukwekkend resultaat dankzij een perfecte afstemming van online marketingkanalen!

Wat is Zorgzuster?

Zorgzuster, onderdeel van de USG groep, is dé bemiddelaar voor zzp’ers in de zorg. Zorgzuster onderstreept de kwaliteit van zelfstandig zorgverleners in de thuiszorg. Door middel van de juiste ondersteuning maakt Zorgzuster het mogelijk dat zorgverleners volledige aandacht aan de klant kunnen geven. Dankzij deze ondersteuning met betrekking tot ondernemerschap kan de zzp’er zich dus weer richten op waar hij of zij goed in is: het verlenen van van zorg aan cliënten!

De klantvraag

Steeds meer mensen gaan zelfstandig aan de slag in de zorg. Echter blijkt het het zelfstandig ondernemerschap vaak lastiger dan gedacht. Zorgzuster is daarom op zoek naar zorgprofessionals die geïnteresseerd zijn in een zzp-constructie, maar daar wel ondersteuning bij kunnen gebruiken. Aan Happy Idiots de vraag om meer zorgverleners te werven die zich kunnen vinden in de gedachte van Zorgzuster, en zo de omzet – tegen aantrekkelijke kosten – te laten groeien!

De strategie

Happy Idiots deed uitgebreid onderzoek naar het online oriëntatiegedrag van de zorgverlenende zzp’er. Al snel kon worden geconcludeerd dat aanwezigheid over de volledige customer journey essentieel is om te kunnen slagen in het online werven van personeel. Happy Idiots ontwikkelde daarom een plan volgens het See-Think-Do-Care model, waarbij verschillende kanalen op elkaar afgestemd werden.

Deze overkoepelende marketingstrategie zorgt voor de juiste synergie tussen alle online campagnes. In elk online contactmoment wordt Zorgzuster met dezelfde heldere boodschap gepresenteerd aan de juiste doelgroep!

Kanalen

  • SEO/zoekmachine optimalisatie
  • SEA
  • Display advertising
  • Facebook advertising

Het resultaat

De strak geregisseerde campagne van Happy Idiots zorgde voor indrukwekkende resultaten: binnen een periode van zes maanden wisten meer dan 20.000 unieke bezoekers de weg naar de website van Zorgzuster te vinden. Meer dan 25% van deze bezoekers vulde de ‘Zorgzuster-check’ in (ruim 5500 formulieren!). Het conversiepercentage van deze campagne lag daarmee op bijna 5%. Er volgden honderden inschrijvingen voor een vrijblijvend intakegesprek en meer dan 100 inschrijvingen voor de informatiebijeenkomst. Met recht een groot succes!

 

 

We are part of Happy Horizon