image description

Call Tracking

De interactie tussen online en offline gedrag wordt belangrijker en neemt ook steeds meer toe. Bijvoorbeeld: een klant zoekt online informatie over een bepaald product, maar informeert telefonisch verder en gaat dan weer online over tot aankoop. Geen uitzonderlijke situatie. Wist je dat maar liefst 70% van de bestellingen in de B2B markt telefonisch worden gedaan? Heel belangrijk dus om te weten waar die telefonische bestellingen vandaan komen en wat ze opleveren. Kortom: tijd om te starten met Call Tracking! Call Tracking uitbesteden kan bij Happy Idiots, wij passen het inmiddels voor vele klanten toe.
Call tracking

Call Tracking door Happy Idiots

Je bent misschien al bekend met Webanalytics. Deze verschaffen je veel waardevolle inzichten. Je mist echter nog informatie over het telefonische kanaal? De specialisten van Happy Idiots zorgen er, met behulp van professionele Call Tracking software, voor dat de ROI van iedere marketingactiviteit inzichtelijk wordt. Pas wanneer je een compleet overzicht hebt kunnen er juiste strategische beslissingen gemaakt worden. Essentiële vragen die middels Call Tracking beantwoord kunnen worden, zijn onder andere:

  • Waar komen mijn telefoontjes vandaan?
  • Welke on- en offline kanalen hebben tot conversie geleid?
  • Welke zoekwoorden hebben tot een telefonische bestelling geleid?
  • Wat is de ROI van mijn offline kanalen?
  • Hoe waardevol is mijn telefonische kanaal ten opzichte van andere on- en offline kanalen?

Om precies te zijn: wat voor rol speelt telefonie in het aankoopproces – ook wel de ‘customer journey’ van mijn klanten?

Onze vakmensen weten de opgedane informatie vervolgens op de juiste manier te interpreteren en te beoordelen en zullen deze vervolgens inzetten om jouw campagnes optimaal in te richten. Call Tracking diensten zijn daarmee een verstandige en eigenlijk onmisbare aanvulling op je bestaande Google AdWords-, affiliate– en/of conversie optimalisatie activiteiten.

Call Tracking implementeren

Schakel je Happy Idiots in om je Call Tracking te beheren, dan zullen onze specialisten je campagnes – aan de hand van continu monitoring en tests –  voortdurend bijschaven en optimaliseren. Jij kunt je dus volledig op je corebusiness focussen. Dat betekent overigens niet dat je niet op de hoogte bent van het reilen en zeilen van de campagnes. Gedetailleerde rapportages geven inzicht in onze werkzaamheden en het geleverde resultaat.

Wil je meer weten over Call Tracking van Happy Idiots en heb je interesse in een vrijblijvend kennismakingsgesprek? Neem dan contact op met Joost Engel via 040 30 400 72 of stuur een e-mail naar joost@happyidiots.nl.

Vrijblijvend offerte aanvragen?

We are part of Happy Horizon