image description

Display advertising

Je merk een boost geven qua naamsbekendheid? Extra sales genereren door dicht op de doelgroep te zitten? Display advertising kan worden ingezet voor zowel branding- als salesdoelstellingen, en kan daarmee binnen verschillende fases van de customer journey uitstekend worden ingezet.
Display advertising

Display advertising uitbesteden

Door de inzet van dynamische & rich media banners, tekstadvertenties, video en allerlei andere methoden brengen de specialisten van Happy Idiots je website onder de aandacht bij de doelgroep. We werken daarbij nauw samen met grote display netwerken en bepalen middels Real Time Bidding (RTB) de beste voorwaarden om tegen te adverteren. Een speciaal algoritme analyseert of het interessant is om een advertentie aan een betreffende persoon te laten zien. Hetzelfde algoritme bepaalt wat we voor een impressie of klik moeten betalen. Dankzij dit intelligente algoritme zijn we in staat om tegen de beste voorwaarden het meest kwalitatieve verkeer te genereren.

Aansprekende advertenties

Happy Idiots heeft ruime ervaring in de creatie van display materiaal. Of een potentiële klant wel of niet klikt is veelal afhankelijk van – bijvoorbeeld – de juist opgemaakte banner. Gecreëerde banners worden continu getest en geoptimaliseerd aan de hand van professionele software.
Echter, display advertising bestaat uit meer dan de inkoop van impressies en het creëren van het juiste promotiemateriaal. Campagnes kunnen namelijk werken middels het prospecting of het retargeting principe.

Prospecting

Middels op maat gemaakte banners wordt de doelgroep benaderd. Dit gebeurt aan de hand van specifieke targeting. Bijvoorbeeld door te adverteren op branche-gerelateerde websites. Echter kan er ook getarget worden op demografische of geografische gegevens of op interesse. De mensen die benaderd worden hebben niet eerder je webshop bezocht, maar zijn mogelijk wel geïnteresseerd in jouw producten en/of diensten! Dat zorgt niet alleen voor brand exposure, maar ook voor aanwas in nieuw verkeer en mogelijk dus meer conversies! KPI’s kunnen betrekking hebben op het aantal weergaven, CTR, time on site, bounce percentage en/of het aantal nieuwe bezoekers.

Retargeting

Middels retargeting benaderen we mensen die juist al wel de website hebben bezocht en interesse hebben getoond in één of meerdere van je producten en/of diensten. Mogelijk heeft deze doelgroep net dat extra duwtje in de rug nodig om alsnog te converteren! Banners die getoond worden zijn daarom specifiek gericht op het eerdere surfgedrag van de consument en bevatten een tweede boodschap. Bijhorende KPI’s kunnen betrekking hebben op aantal sales en/of leads.

Display advertising binnen de customer journey

De opzet en het succesvol uitrollen van een display campagne is sterk afhankelijk van je doelstellingen, immers kan display advertising een rol spelen in zowel de See- (prospecting), Think- (prospecting & retargeting) als Do-fase (retargeting).
STDC model

Vanuit je doelstellingen adviseren we jou over een strategie en ook overleggen we tegen welke voorwaarden advertentieruimte ingekocht gaat worden. Dit kan bijvoorbeeld op basis van Cost Per Click (CPC), Cost Per Mille (CPM) of fixed pricing. Alleen met een duidelijk plan en vooraf gedefinieerde targets kunnen we een display campagne tot een succes maken.
Benieuwd geworden wat we voor jou kunnen betekenen? Neem gerust contact op voor een kennismaking en oriënterend gesprek!
Vrijblijvend offerte aanvragen?

We are part of Happy Horizon