image description

E-mailmarketing

Nieuwe klanten werven is een dure aangelegenheid, en iets wat de komende jaren helaas alleen maar duurder gaat worden. Investeren in e-mailmarketing kan daarom zeker de moeite waard zijn! Happy Idiots praat ook wel over ‘dialoogmarketing’. Mits goed ingezet kan e-mailmarketing een vorm van relatiebeheer vormen waarmee je tegelijkertijd je omzet kunt verhogen. En zeg nu zelf: wat is er mooier dan meer omzet realiseren uit je huidige, tevreden klandizie?
E-mail marketing

Relevantie is essentieel!

De tijd dat een consument verleid kon worden tot een aankoop door het inzetten van een simpele nieuwsbrief is helaas voorbij. Tegenwoordig tel je enkel mee wanneer je altijd en overal relevant bent voor de potentiële klant. Een boodschap in een nieuwsbrief moet dus volledig aansluiten op de ontvanger, alleen dan zal hij of zij lid blijven en overgaan tot actie. Een perfecte afstemming op het profiel van de klant is voor succesvolle e-mailmarketing daarom essentieel!

Gebruik je data!

Je klanten leveren een schat aan informatie op. Helaas wordt deze data niet altijd gebruikt. Denk bijvoorbeeld eens aan de bestelgeschiedenis. Je weet precies van welke producten en merken je klant fan is. Daarnaast heb je toegang tot gegevens over het gemiddelde aankoopbedrag in handen en kun je precies uitzoeken voor welke informatie, actie en producten de potentiële koper gevoelig is. Een gemiste kans om deze data niet te gebruiken! De specialisten van Happy Idiots kunnen je gelukkig helpen!

E-mailmarketing binnen de customer journey

Happy Idiots werkt aan de hand van het See-Think-Do-Care-framework. Dit om de klant in elke fase van de customer journey te kunnen bedienen en te kunnen overtuigen van jouw product of dienst. E-mailmarketing is daarbij een kanaal dat gericht is op de Care fase. Middels e-mailmarketing houd je contact met je klant, bind je deze aan je en stimuleer je herhalingsaankopen. E-mailmarketing kan, wanneer ingezet met bijvoorbeeld display advertising (See-fase), SEO (Think-fase) en Retargeting (Do-fase) een krachtige combinatie vormen, waarbij de (potentiële) klant over de gehele customer journey met jouw bedrijf, merk of product in aanraking komt. Happy Idiots kan een advies op maat voor je maken.

Happy Idiots & e-mailmarketing

Happy Idiots weet als geen ander hoe internetmarketing succesvol uitgerold moet worden. We werken op basis van de promotiekalender een e-mailplan uit. Onze specialisten staan niet alleen stil bij actiematige e-mails, maar kunnen ook een creatieve invulling geven aan gebeurtenissen zoals de verjaardag van de klant. Tevens kunnen zij je deskundig adviseren over het beheer van je e-maildatabase en de uitbreiding hiervan. Een strategie van a tot z!

Wil je meer weten over e-mailmarketing van Happy Idiots en heb je interesse in een vrijblijvend kennismakingsgesprek? Neem dan contact op met Joost Engel via 040 30 400 72 of stuur een e-mail naar joost@happyidiots.nl.

Vrijblijvend offerte aanvragen?

We are part of Happy Horizon