image description

Marketing Automation

U heeft inmiddels perfect zicht op de customer journey van uw potentiële klant. U weet welke weg er wordt bewandeld en welke kanalen én devices hierbij betrokken zijn. Een goede eerste stap, echter merkt u dat uw leads niet van de kwaliteit zijn die u wenst. Wellicht moet u uw prospects in dit geval beter door het aankoopproces leiden. Hoe verbetert u dan de kwaliteit van uw leadgeneratietraject? Middels de inzet van geautomatiseerde, relevante content: ‘marketing automation’ noemen we dat. De specialisten van Happy Idiots kunnen u hierbij helpen.

Zo werkt het

In feite draait marketing automation op het bieden van relevante content voor iedere specifieke klant. Het draait dus om het opbouwen én onderhouden van 1-op-1 klantcontact. U zult merken: dit zal niet alleen zorgen voor kwalitatief goede leads, maar ook voor betere productiviteit en een verhoogde conversie.
Marketing automation

Happy Idiots gaat als volgt te werk:

1. Specificeren van diverse klantprofielen
Door het tracken van diverse soorten data bouwen we gespecificeerde klantprofielen op. Deze vertellen ons waar in de customer journey de prospect zich bevindt, welke devices deze gebruikt en naar welke specifieke informatie hij of zij op zoek is. Een en ander wordt opgeslagen in een klantprofiel.

2. Strategie bepalen
Nu we het profiel van onze prospect goed in beeld hebben, is het tijd om een strategie te bepalen. Hierin wordt uiteen gezet welke relevante informatie wordt aangeboden en via welke relevante kanalen dit het beste kan worden uitgezet. Moeten we een in-depth artikel bijvoorbeeld via e-mailmarketing aanbieden? Of kan er beter een andere vorm van content middels een display advertentie onder de aandacht worden gebracht? Eventueel kunnen campagnes worden klaargezet met behulp van een ‘marketing automation tool’. Dankzij deze strategie kunnen we de prospect als het ware door de customer journey heen ‘begeleiden’.

3. Prioriteit toekennen m.b.v. ‘lead scoring’
Nu u het digitale gedrag van uw prospect goed in kaart hebt, kun u punten gaan toewijzen aan de betreffende lead (‘lead scoring’). De leads met de hoogste scores zijn het meest relevant, en dienen dus als eerste te worden benaderd door bijvoorbeeld uw sales afdeling!
Dankzij dit handige drie-stappenplan werken we van een anonieme online bezoeker naar een kwalitatief goede lead, waarvan gedrag en behoefte perfect bij uw bekend zijn! Kortom: marketing automation zorgt voor een betere kwaliteit leads en een algehele verhoging van uw leadconversie!

Benieuwd naar de mogelijkheden voor uw bedrijf?

Bent u benieuwd naar de mogelijkheden van leadgeneratie, inbound marketing en marketing automation voor uw bedrijf? Kom gerust een keer een kop koffie drinken, dan bekijken we samen wat we voor u kunnen betekenen!

Vrijblijvend offerte aanvragen?

We are part of Happy Horizon