image description

Social advertising

Nederlanders brengen veel tijd door op allerlei social media zoals Facebook, LinkedIn en Instagram.  Ze laten hier veel bruikbare data op achter. Data zoals leeftijd, woonplaats en interesses. Dankzij social advertising kunnen we op basis van deze data zeer gericht adverteren. De ervaring leert dat de kans op conversie, en dus succes, in dit geval zeer hoog is. Daarom wordt adverteren op social media in steeds meer online marketingcampagnes toegepast.

Social media marketingstrategie

Social advertising start net als alle vormen van online marketing met een duidelijke campagnestrategie. In de inventarisatiefase doen we onderzoek naar de doelgroep en brengen we in kaart hoe we middels Facebook, Twitter, LinkedIn en/of Instagram deze doelgroep het beste kunnen bereiken. De ervaring leert dat social advertising in de meeste gevallen zeer specifieke targeting mogelijkheden biedt.

Wanneer de doelgroep is bepaald, starten we met de realisatie van de campagnestrategie. Door slim gebruik te maken van demografische, geografische en sociale gegevens zijn we in staat om de potentiële klant op het juiste moment aan te trekken, te raken en uiteindelijk te laten converteren. Social advertising kan dus over de gehele customer journey een belangrijke rol spelen. Er worden daarom verschillende advertenties op verschillende momenten ingezet, wat de kans op succes zo groot mogelijk maakt. Deze advertenties zijn zowel op de PC als op de telefoon van de potentiële klant zichtbaar.
Social advertising

Social advertising binnen de customer journey

Social advertising helpt u om zowel uw branding- als salesdoelstellingen te realiseren. We kunnen uw bedrijf in zowel de See, Think als Do fase van de customer journey onder de aandacht van de doelgroep brengen.

  • See fase: In deze fase gaan we middels social media uw merk tonen aan consumenten – we verwachten niet dat ze meteen iets kopen, maar we werken aan de naamsbekendheid van uw bedrijf.
  • Think fase: in deze hybride fase komen branding en sales samen. Uw doelgroep wil op termijn een product van u aanschaffen en vergelijkt u met de concurrent. Daar spelen we met onze advertenties op in. Door actief social advertising in te zetten (bijvoorbeeld m.b.v. retargeting) wordt u niet vergeten en nodigen we de doelgroep uit om uw webshop nogmaals te bezoeken.
  • Do fase: door een advertentie op maat aan te bieden – bijvoorbeeld met een persoonlijke korting – halen we de bezoeker over om alsnog tot conversie over te gaan.

Wilt u meer weten over social advertising van Happy Idiots en heeft u interesse in een vrijblijvend kennismakingsgesprek? Neem dan contact op met Joost Engel via 040 30 400 72 of stuur een e-mail naar joost@happyidiots.nl.

Vrijblijvend offerte aanvragen?

We are part of Happy Horizon