image description

Social media monitoring

Een goede reputatie bij (potentiële) klanten bouwt u op door optimale service te verlenen. De klant is tenslotte koning. Wie dat niet doet, laat kansen liggen en geeft de concurrent een gratis voorsprong. Luisteren naar wat er over uw product of dienst gezegd wordt is essentieel om up-to-date te blijven en uw service zo nodig aan te scherpen. Weten wat er over u wordt gezegd én daar op een goede manier op in weten te spelen is een kunst. Want hoe meet u uw merkreputatie? Maak kennis met social media monitoring!Social media monitoring

Weet wat er speelt!

Er worden altijd meningen gegeven over uw merk of bedrijf: positief of negatief. Dit houdt u vrijwel niet tegen. In het huidige internettijdperk wordt er dan ook veel openbare data achtergelaten op platforms zoals social media netwerksites, fora, blogs en nieuwssites. Er wordt gediscussieerd, er worden ervaringen uitgewisseld, maar ook klachten uitgesproken. Uw reputatie staat of valt met de manier waarop u omgaat met uw klanten. Dankzij social media monitoring kunt u deelnemen aan de discussie, direct inspelen op problemen of een crisis beperken. Zo weet u precies wát er speelt en kunt u direct tot actie overgaan.

Monitoring door Happy Idiots

Hoe volgt u real-time wie, wat, wanneer heeft gezegd? Het is onbegonnen werk wanneer u iedere dag het internet op gaat, op zoek naar een mogelijke mening, klacht of discussie. Vaak is deze informatie moeilijk vindbaar en de kans is groot dat u te laat bent. Middels de inzet van een zogenaamde social media monitoringtool is Happy Idiots in staat om data uit een grote hoeveelheid online media te verzamelen. Informatie uit door u zelf geselecteerde online media zoals Twitter, Facebook, LinkedIn en YouTube. U meet uw eigen merkreputatie, houdt bij wat er wordt gezegd over uw concurrent, ontvangt real-time alerts via e-mail of mobiel én kunt direct deelnemen aan de discussie die over uw product of dienst wordt gevoerd. Op basis van de verkregen informatie krijgt u écht inzicht in wat er speelt en past u zo nodig uw campagnes aan.

Neem contact op!

Luistert u al naar uw klanten of kan het beter? Benieuwd naar wat social media listening voor uw organisatie kan betekenen? Graag gaan wij vrijblijvend met u in gesprek over de mogelijkheden voor uw bedrijf. Neem voor een advies op maat contact op met Joost Engel via 040 30 400 72 of stuur een e-mail naar joost@happyidiots.nl.

Vrijblijvend offerte aanvragen?

We are part of Happy Horizon